За даними дослідження, 31% українців шукає деталізовану інформацію. 42% – не перевіряють правдивість інформації узагалі.

Цікаво У школах з'являться уроки медіаграмотності, – Зеленський

Однак 24% споживачів таки перевіряють контент. 28% шукають посилання на першоджерело, а 32% – визначають правдивість інтуїтивно. Фото або відео, що підтверджує інформацію, є важливим для 26%.

Довіра до видання

Для 23% українців важливим аспектом є довіра до видання, де повідомили інформацію. Водночас для 21% важлива репутація безпосередньо автора, а 14% – його популярність.

Дослідження
Як медіа впливають на аудиторію / Інфографіка "Детектор Медіа"

Загальна медіаграмотність

У 15% українців медіаграмотність є низькою, у 33% – нижча за середню. 44% аудиторії має вищий за середній рівень грамотності і лише 8% – високий.

Частка жінок із високим рівнем медіаграмотності становить 6%, а серед чоловіків – 11%. Це також залежить від віку українців, зокрема:

  • у молоді 18 – 25 років високий рівень;
  • у людей 56 – 65 років – низький.

дослідження
Низький та нижчий за середній показник медіаграмотності / Інфографіка "Детектор Медіа"

дослідження
Вищий за середній та високий показник медіаграмотності / Інфографіка "Детектор Медіа"

Як освіта впливає на медіаграмотність

Згідно з дослідженням, чим нижчий освітній статус, тим нижчим є й рівень медіаграмотності. У 63% з тих, хто здобув лише загальну середню освіту, вона є низькою або нижчою за середню.

Натомість люди, які мають повну або неповну вищу освіту, показник низької медіаграмотністі не перевищив 30%. Аж у 68% підтвердили високий рівень.

дослідження
Що важливо українцям при формуванні контенту / Інфографіка "Детектор Медіа"