Вже четвертий рік поспіль у соціальних мережах закликають не лише на свято, а й днем раніше прийти до офісів у національному вбранні. Головна мета - підняти настрій та нагадати про власне походження.
“Коли держава переживає не самі легкі часи дуже важливо пам’ятати хто ми є, дуже важливо пам’ятати те, звідки ми родом, і дуже важливо, щоб залишалась якась певна національна самосвідомість. Тому що коли народ відходить від традицій - він досить швидко вступає в кризу. Важливо пам’ятати про традиції, важливо пам’ятати про всі народні звичаї, про національний одяг”, - каже ініціатор "вишиванкового флеш-мобу" Артем Стельмашов.
Українці, які долучилися до флеш-мобу розказують - найчастіше реакція колег на вишиванку в офісі - здивування та безліч запитань. Виявилося, що вдало обрана національна сорочка гарно вписується не лише у атмосферу етно-фестивалів, а й до комп’ютерно-паперових умов.
“Це символ України і саме Україна є однією з небагатьох країн світу, яка зберегла свій національний одяг, який можна абсолютно спокійно комбінувати з сучасними джинсами, спідницями, з будь-чим”, - каже Майя Заховайко.
Кияни зізнаються - про флеш-моб нічого не чули, втім вишиванку давно зарахували до зручного сучасного одягу. Одні готові носити її щодня, змінюючи кольори, крій чи вишиті орнаменти. Інші - схиляються до її актуальності лише у святкові дні.
“Повсякденна форма то може і не бути, але як на свята - то треба, щоб люди ходили, вдягали таку форму”, - каже Анатолій.
“Ну це досить зручно. Я ж сьогодні на роботу теж ходила, і, до речі, установа, в якій я працюю не має ніякого відношення до України”, - каже Оксана.
“Ну в мене моя готується до завтра. Я завтра буду цілий день щось робити і мені вона потрібна чистою”, - каже Артур.
Патріотичне перевдягання напередодні свята триватиме й надалі. Ініціатори впевнені, кількість тих, хто скаже вишиванкам в офісі "так" - зростатиме у геометричній прогресії та сягне масштабів усієї країни.