До такого висновку прийшли експерти Федерації роботодавців України за підсумками аналізу "тарифного армагедону", організованого керівництвом залізниці.
"Ми не могли не відреагувати на наказ Міністерства інфраструктури про підвищення тарифів на 25%. Ми хотіли показати нелогічність, непублічність цього рішення. Є відповідна аналітика, де дуже чітко видно, що зростання тарифів призведе до зниження обсягів перевезень ... Постраждає економіка країни в цілому. Це абсолютно неправильна політика щорічного тарифного зростання на економіку країни. У нашому розумінні, це один з елементів, який буде негативно впливати на економічний розвиток", – зазначив глава Ради ФРУ Дмитро Олійник.
Експерти ФРУ встановили, що в результаті підвищення з/д тарифів істотно виросте вартість продукції всіх основних українських експортерів. Зокрема, ціна тонни чорних металів збільшиться на 7-8 дол., Залізорудної сировини - на 1-2,5 дол., зернових та вугілля - на 1-1,5 дол. Металурги і аграрії втратять значну частину експортних ринків, вважають у Федерації, а збільшення собівартості вугілля обернеться подорожчанням електроенергії, за яке доведеться розплачуватися промисловості і населенню.
"Головний висновок – тарифна політика "Укрзалізниці" на 2017 рік – це спроба вирішити проблеми власної неефективності за рахунок вантажовідправників. Крім того, збільшення тарифів завдасть чергового удару по ключових секторів економіки", – кажуть у Федерації роботодавців
Розміщений на сайті ФРУ аналіз, свідчить, що з 2010 року тарифи на залізничні перевезення підвищилися в 2,3 рази, при цьому вантажна база за цей період скоротилася на 28%. Найбільше зростання ж/д тарифів стався в останні два роки - на 30% в 2015 році, і ще на 15% в 2016 році. Зростання тарифів "Укрзалізниці" є найвищим серед сусідніх з Україною країн.
На думку експертів, залізниця може обійтися без підвищення тарифів, якщо зосередиться на підвищенні ефективності і боротьбі з корупцією. Адже прибуток від вантажних залізничних перевезень в Україні вище, ніж, наприклад, в Казахстані чи Росії. Зокрема, 10 млн тонн вантажів на залізницю можна залучити за рахунок транзиту. Додаткові 1,5-2,5 млрд грн знайдуться, якщо виключити крадіжки співробітниками УЗ дизельного палива. Також, потребує оптимізації кількість персоналу – "Укрзалізниця" в перерахунку на одного свого працівника перевозить рекордно мала кількість вантажів в порівнянні з сусідніми країнами.
Як повідомлялося, раніше галузеві асоціації аграріїв, хіміків, металургів, виробників будматеріалів звернулися до Антимонопольного комітету України із закликом не допустити запланованого підвищення вантажних тарифів "Укрзалізниці".