Під час повномасштабної війни у Києві триває будівництво інфраструктурних об'єктів. Здебільшого це дороги – продовження Окружної до Оболоні, шляхопроводи на вулицях Дегтярівській та Богатирській, пішохідний міст у парку "Наталка". Метро на Виноградар кілька років перебувало на паузі, але цьогоріч міська адміністрація показала спорудження перших тунелів метро на Троєщину.

Історії з метрополітеном на Троєщину, найбільший спальний район Києва, уже кількадесят років. І цьогоріч вона також не дійде до свого фіналу. Водночас ще один довгобуд Києва – Подільський міст, через який колись піде метро, все ж стане повноцінною артерією ним планують відкрити повноцінний рух авто 1 грудня. Також почнуть курсувати автобуси маршрутів №110 та №112 з Воскресенки та Троєщини.

24 Канал розповідає про те, коли з'явився проєкт Подільського мосту, та коли запустять автомобільний рух для всіх.


Дорога з Подільського мосту до вулиці Вершигори / Фото КМДА

Подільський міст (Подільсько-Воскресенський міст, Подільський мостовий перехід) – один із найпомітніших київських довгобудів. У повній реалізації він має сполучати район вулиці Чорновола через тунель з Подолом, Рибальським островом, а далі – Райдужним масивом, Воскресенкою та Троєщиною на Лівобережжі. Мостом має йти четверта лінія метро – від аеропорту в Жулянах до Троєщини.

Але до цього залишається ще багато роботи. З грудня 2023 року міст сполучає Поділ лише з Русанівськими садами, не доходячи до Троєщини. Замість метро – автобусний маршрут. Але невдовзі має з'явитися нове рішення, адже мер Києва Віталій Кличко на 1 грудня анонсував запуск повноцінного руху мостом (окрім великовантажного транспорту). До цього впродовж року мостом могли їздити лише автобуси, екстрені служби та військові.


Спорудження тунелю під залізницею / Фото КМДА


Ремонт трамвайних колій швидкісної лінії у травні/ Фото Валентини Поліщук, 24 Канал

До теми Київ чекав 30 років: для транспорту відкрили рух частиною Подільсько-Воскресенського мосту

За початковими планами передбачалося два з'їзди з Подільського мосту на лівий берег – на Воскресенку мостами через озеро Радунка в бік вулиці Стальського та естакадами в бік Троєщини та вулиці Оноре де Бальзака.

А метро мало пройти тунелями під озером Радунка через Воскресенку на Троєщину.


Вулиця Петра Вершигори на Райдужному масиві, куди має вийти з'їзд / Фото Валентини Поліщук, 24 Канал

У червні 2019 року, за результатами громадських слухань з мешканцями Воскресенки, які вимагали перенести трасу з вузької вулиці Стальського, КМДА підготувала розпорядження про коригування техніко-економічного обґрунтування лівобережних заїздів мосту.

Відтепер передбачалося два заїзди – з'їзди – з вулиці Оноре де Бальзака та з проспекту Алішера Навої. Вулицю Стальського вирішили не чіпати.


Схема з'їздів та заїздів / Інфографіка 24 Каналу

У 2023 році, перед запуском руху автобусів маршруту 111 мостом, жоден зі з'їздів – заїздів не був готовий. Для руху транспорту трасу з мосту поєднали з вулицею Центральною Садовою на дачному масиві Русанівських садів. Зокрема через те, що вузька вулиця з неякісним покриттям не витримала б повноцінного руху. Мостом запустили лише автобуси та обмежену частину автомобілів.

Читайте також У столиці будують нову дорожню розв’язку на Оболоні

Далі розпочалося будівництво "проколу" під залізницею, що дасть змогу вивести рух у бік Троєщини. До 1 грудня тунелем мають запустити рух.

Зараз на лівобережжі паралельно відбувається кілька процесів будівництва:

  • споруджуються тунелі метро між станціями "Затока Десенка" та "Райдужна", які далі прямуватимуть в бік Троєщини;
  • тривають останні дні з підготовки дороги через "прокол" до вулиці Петра Вершигори.


Рух транспорту на з'їздах та заїздах на Подільський міст буде організовано з вулиці Набережно-Хрещатицької в напрямку проспекту Романа Шухевича та вулиці Оноре де Бальзака та у зворотному напрямку. Станом на середину квітня будується основна постійна траса Подільського мостового переходу з тимчасовими технологічними під’їздами для доступу спеціалізованого, будівельного та технологічного транспорту,
– повідомили 24 Каналу в пресслужбі КМДА.


Будівництво під трамвайною естакадою поруч зі станцією електрички "Райдужний" / Фото Валентини Поліщук, 24 Канал

  • Як повідомили у міській адміністрації, за цінами 2021 року кошторисна вартість будівництва з'їздів складає 602,8 мільйона гривень. Загальна кошторисна вартість проєкту будівництва Подільського мостового переходу у 2021 році складала 19,922 мільярда гривень.
  • Генеральним підрядником будівництва є ТОВ "ЕКО-БУД-ТРЕЙД".

З грудня Подільським мостом курсує автобусний маршрут №111 від площі Українських Героїв до Дарницької площі через станцію метро "Лівобережна". Добудова заїздів з Троєщини дасть змогу запустити нові маршрути.

Тож новозбудована дорога пройде повз проспект Шухевича, станцію швидкісного трамвая "Шухевича" та пересадку з трамвая на кільцеву електричку на станції "Райдужний". Роботи з благоустрою та облаштування прилеглої території біля новозбудованого тунелю завершать до кінця року, не перешкоджаючи руху транспорту.


Поруч із будівництвом / Фото Валентини Поліщук, 24 Канал


Озеро Радунка, під яким прямуватимуть тунелі метро на Троєщину / Фото Валентини Поліщук, 24 Канал

З’єднання Подільського мостового переходу з вулицею Оноре де Бальзака та запуск приватного транспорту цією ділянкою дороги дозволить зменшити навантаження на Північний міст і трафік транспорту з/на Троєщину,
– додають в адміністрації столиці.

І це не фінал. Далі мають добудувати естакаду в бік проспекту Алішера Навої на Воскресенці, що з'єднає міст з Воскресенським проспектом.

А потім вже настане черга метро.