Фахівці занепокоєні: більше 20% із обстежених мають приховану форму серцево-судинних захворювань, а відтак, із встановленим загальнообов’язковим навантаженням слід бути обачними. Ці результати виявило дослідження так званої проби Руф’є, яку проходить кожен учень. Саме така діагностика і дозволяє визначати рівень навантажень для школярів.

У Луцькій гімназії №4 вчителі фізкультури уже кілька років працюють за спрощеною програмою. Діти займаються у відповідних групах. До того ж, якщо учень втомився - він має право перепочити.

“Лікар проводить пробу Руф’є і дитині видає довідку відповідно, в якій вказаний цей індекс Руф’є, так ми його називаємо. А вчителі фізкультури, в залежності від того, який індекс Руф’є, дається дозоване навантаження дітям на уроках”, - розповідає керівник центру огляду школярів Луцької дитячої поліклініки Раїса Заєць.

А ось ідею відмінити оцінки на уроках фізкультури вчителі сприйняли не надто позитивно. Вважають, що діти перестануть старатись на уроках.

“Я ставлюся до цього двояко, тому що сильних і розвинутих дітей це стимулює. Діти, які не можуть, вони й так спецмедгрупа. Ми оцінюємо їх на уроках, а ставиться “зараховано”. Підготовча медична група має обмеження - чи в силовій підготовці, чи в бігу на витривалості”, - каже вчитель фізичної культури Наталія Жабровець.

Аби дитина, в якої щось не вдається, не почувалася некомфортно перед іншими, вчителька організовує роботу так, щоби працював весь клас. Вона сама мусить показати як правильно виконати завдання. Якщо ж вправа все одно не вдається, учням пропонують альтернативу, головне, щоб діти були активними.