Комунікація – ліки від стресу
Втім, існують правила і практики, які дозволяють навчитися спокійніше сприймати ситуацію. І цим зберегти фізичне здоров'я та душевну рівновагу. Своє і тих, хто перебуває поруч.
Важливо Скоро Росію шокує хвиля окупантів, які повернуться без рук і ніг
Війна спричиняє тривалу стресову ситуацію. Призвичаїтися до неї можна шляхом акцентованих соціальних комунікацій. На усіх рівнях та в усіх середовищах: серед людей, в установах чи організаціях. Підтримувальне спілкування знижує стресовий поріг і мотивує жити повноцінно. Це правило актуальне у мирний та воєнний час.
За час, що займаюся психологічними тренінгами, HR-практикою і сферою державного управління, сформувала низку правил з формування дієвої комунікації. Насамперед для будь-якої спільноти важливо мати мету і спільне бачення, як її досягти. Комунікація має бути доступною, а її меседжі – достовірними і змістовними.
Дієвість інформаційних каналів можна перевірити на прикладі будь-якого державного відомства чи приватної компанії. Ключова умова – відкритість для усієї спільноти. Йдеться про доступність порталів, телеграм-каналів, електронних розсилок, дайджестів. Їхня вага зростатиме, якщо люди цікавляться ними і відчувають до них певний рівень довіри.
Люди перш за все
За умови позитивних відповідей на ці маркери, варто оцінити ще й змістовний рівень комунікації. Її основа – увага і людяність. Людиноцентричність – "must have" для держслужбовців. Люди завжди на першому місці — їхнє життя, безпека і здоров'я. Цінна не лише матеріальна, але й моральна підтримка.
В умовах воєнного стану важливо підтримувати внутрішню комунікацію у команді – незалежно від того, продовжують люди працювати чи роботу призупинено. Регулярне спілкування дозволяє команді впоратися зі стресом, отримати відчуття впевненості. Для кращого розуміння настроїв працівників важливий зворотній зв’язок. Із цією метою у Національному агентстві з питань державної служби ми, наприклад, організували щоденні спільні онлайн наради, а впродовж дня – вузькі zoom-зустрічі з окремих питань.
Актуальне Росіяни, ви усі поїдете на зустріч з Кобзоном
Говорити чесно про все
Наприклад, в умовах воєнного стану держслужбовцям суттєво скоротили заробітні плати. Подекуди виходить менше законодавчо встановленої "мінімалки".
Потрібно помічати тих, хто з певних причин лишився поза увагою колективу і, можливо, очікує співчуття, підтримки або заохочення. Невизначеність часто викликає у людини страх, смуток чи тривогу. Або навпаки – ейфорію від уявних чи реальних здобутків. Цього варто уникати і пояснювати людям те, що вони хибно чи некоректно розуміють.
Радимо У кращих традиціях Першої кінної: в чому полягає новий план росіян
Лідерство і чесноти
Війна – час відповідального лідерства. Комунікація дозволяє найбільш активним учасникам залучати спільноту до генерації загальних рішень. Ідеться про поточні й стратегічні плани, пріоритети розвитку для підрозділу чи усього відомства. Усе це гуртує до спільних дій і зменшує імовірність панічно-депресивних настроїв. Адже кожен відчуває причетність до загальної справи.
Сильні колективи об'єднані цінностями. В умовах війни це – відповідальність, доброчесність, результативність, командний дух. Ці чесноти спонукають іти вперед і досягати мети. Важливо об'єднувати людей навколо добрих справ. Наприклад, волонтерських проєктів чи благодійних ініціатив. Це надихає і додає сил.
І, зрештою, головне правило підтримувальної комунікації – лишатися оптимістами. Позитивне мислення мотивує співробітників. Безумовно, не варто забувати про вдячність. Завжди, і особливо зараз, важливо дякувати людям за віддану працю. Подяка – ключовий елемент зацікавленості й залучення. В умовах війни люди, які забезпечують стабільність державного апарату й керованість країни, на це точно заслуговують.
Важливо – Блінкен заявив, що переконаний у перемозі України над Росією: дивіться відео