Роб - інженер. Віддавна працює із Феліпе Массою - пілотом Ferrari. Впродовж кожної гонки уродженець англійського Мідлсбро щосекунди аналізує тонни інформації - від температури кожної шини боліда, до надчіткого прогнозу погоди. І водночас, безперервно інформує гонщика про найменші зміни. Підказує, що саме, і як саме зробити, аби просунутись на сходинку вище.

Разом з усім, Смедлі не просто фаховий інженер. Він не лише зразково виконує свою роботу. Його радіоповідомлення для Феліпе стають крилатими. Їх закладають в основу рінгтонів і навіть анімаційних роликів.

Телекоментатори з усього світу синхронно взялись за животи, коли Роб заспокоював Феліпе під час вкрай складного дощового Гран-прі Малайзії 2009 : “Феліпе, крихітко, охолонь, ми принесемо тобі світліший візор, залишайся холодним, ми у хорошому становищі! Спокійно”.

Не подумайте нічого зайвого. “Крихітка” Феліпе та Оратор Роб справді більше, ніж партнери, навіть більше, аніж друзі. Вони - наче брати. Саме у цьому і їх родзинка. Кажуть, саме після початку співпраці із Смедлі Масса відчув себе у паддоку, мов у своїй тарілці. Феліпе перетворився з швидкого пілота-зшибайголови, яким був у Sauber, у ще швидшого претендента на чемпіонський титул, у якого виріс в Ferrari.

“Позаду Труллі, Ряйкконен, Хемілтон, Коваляйнен і Алонсо. Хто в нас “татко” у Бразилії? Молодець, cинку! Відмінно!” - отак от Смедлі вітав Массу після перемоги у кваліфікації Гран-прі рідної Бразилії в 2008. Наступний же ж день, день гонки, виявився найдраматичнішим у їх кар'єрі. Масса переконливо виграв заїзд і здобув би титул, якби в останньому повороті Тімо Глок не пропустив Льюїса Хемілтона. Масса і Смедлі встигли побути чемпіонами світу 38,9 секунди. Цього разу Роб був лаконічним - “Глок викинув рушника. Спасибі за все...”

Справжнє випробування, втім, спіткало роком пізніше. Коли у голову Феліпе на швидкості 270 кілометрів за годину влучила сумнозвісна пружина, що відірвалась від боліда Рубенса Барікелло. Смедлі разом із рідними Масси постійно чатував у лікарні. І згодом зізнався, опанував себе, тільки коли пілота вивели з коми і він зміг по-братерськи обняти друзяку. Роб знову довів - у них не лише взаєморозуміння, але й взаємопідтримка, на зовсім іншому, аніж у суперників рівні.

Прагматичний британець та пристрасний бразилець кардинально різні і разом з тим напрочуд схожі. Найголовніше, вони обоє - завжди щирі. Ну, майже завжди. Інколи, як кажуть, робота зобов'язує.

“Добре, що ж… Фернандо швидший, ніж ти. Підтверди, будь ласка, що зрозумів моє повідомлення”. Так. Смедлі змусив Массу пропустити партнера по команді - Алонсо. Та тільки Роб міг одночасно і зашифрувати повідомлення, і дати усьому світу зрозуміти - він виконує наказ керівництва.

Причин у той час забороненого командного ордера було кілька. Одна - тільки у Алонсо все ще залишались реальні шанси на титул. Інша - тільки за плечима Алонсо стоїть один з головних спонсорів Ferrari.

Можливо, зараз Масса і не найшвидший пілот першої Формули. Можливо, Смедлі, не найгеніальніший актор другого плану. Та для мільйонів фанів разом - вони найкращий тандем пілота та інженера в історії автоспорту.