Центр стратегічних комунікацій спільно з соціальним стартапом LetsData та Детектором Медіа провів моніторинг висвітлення новин про війну в Україні у німецьких, французьких та італійських ЗМІ, повідомляє 24 канал. Зокрема дослідили відсоток російської пропаганди у новинах.

Цікаво "Господній ленд-ліз": окупантам на каски ліплять ікони Ісуса

Який відсоток пропаганди кремля на медійному ринку Європи

Для дослідження обрали період з 1 по 29 липня. Якщо усі новини про війну в Україні це 100% медійного продукту, то частка російської пропаганди у ньому досить мала. Упродовж 1 – 15 липня частка пропаганди була наступною:

  • Італія – 1,7%;
  • Франція – 2,5%;
  • Німеччина – 4,21%.

Упродовж другої половини місяця картина була дещо іншою:

  • Італія – 0,05% пропаганди у новинах про війну;
  • Франція – 0,09% пропаганди;
  • Німеччина – 0%.

Найбільш цитованими з прокремлівський медіа у липні в Німеччині, Італії та Франції є ТАСС та РИА Новости.

Токсична лексика щодо України

Серед ЗМІ Франції, Італії та Німеччини також є поширеною проблема присутність токсичної лексики. У першій половині липня лідером за її кількістю була Франція.

Що мається на увазі під токсичною лексикою? Мова йде про вживання слово "конфлікт" у контексті війни, або й навіть "спецоперація", яке так люблять росіяни. Також війну в європейських ЗМІ можуть називати "кризою".

Ще однією проблемою є транслітерація українських назв міст – часто використовують ті назви, які відображають російський правопис – Kiev, Odessa тощо. У першій половині липня відсоток токсичної лексики у ЗМІ був значно вищим, ніж у другій половині місяця.

ЗМІ Німеччини, Італії та Франції активно говорять про воєнні злочини росіян, однак разом із тим у медіа популярні наративи про мирні перемовини з росією.

Цікаво – психолог проаналізував поведінку соловйова: дивіться відео