"Russian style пропаганду" легко впровадити і в українських ЗМІ, — Сюмар

23 жовтня 2014, 18:01
Читать новость на русском

Кандидат у народні депутати від "Народного фронту", екс-заступник секретаря РНБО Вікторія Сюмар називає російські ЗМІ пропагандистською машиною для інформаційної війни.

"Російська школа пропаганди претендує називатися класикою, залишивши Йосипа Гебельса далеко позаду. Міфотворчість, відверта брехня, постановочне відео та абсурдні месиджі – це стандарт перетворення ЗМІ в пропагандистську машину для інформаційної війни. Коли ми робили все, аби припинити мовлення цих "інформаційних гармат" в Україні, не врахували, що Russian style пропаганда досить легко впровадити і в українських ЗМІ. Особливо там, де росіяни є власниками і топ-менеджерами", - написала Сюмар у своєму блозі на "Українській правді".

Як приклад вона наводить телеканал "Інтер".

"Він ("Інтер") давно виступає інформаційною машиною в інтересах власника Льовочкіна та Фірташа, видаючи по 6-8 нищівних сюжетів по уряду, НФ, "Самопомочі", та рекламуючи Ляшка спільно з Оппозиційним блоком. Зрозуміло, що про жодні стандарти в тих сюжетах не йдеться, зрозуміло, що вигадані експерти та постановочне відео вже сприймаються нормою", - пише Сюмар.

"Але вчорашній фільм, який "клєпали" поспіхом, бо в програмі передач його не було й близько, але втиснули його в самий прайм – це вже серйозна конкуренція з інформмашиною Кремля в мистецтві пропаганди, або ще гірше – це зрежисована Кремлем атака на тих, хто не пішов на "договорняк" з Путіним і відстоює західний курс", - продовжила кандидат у народні депутати.

"Один з елементів фільму – звинувачення Пашинського в атаці на малайзійський Боїнг – це вершина фантазії інтерівських чи кремлівських креативників. Особливо після зовсім інших висновків міжнародних експертів. Бажання Кремля відволікти увагу від того, що зразковий злочин міжнародного тероризму вчинили проросійські сепаратисти – цілком зрозуміле. Питання лише навіщо цей абсурд тиражує український телеканал?", - пише Сюмар.

За її словами, 29% Інтеру належить російському ОРТ.

"Може тому, що не зовсім український? Адже 29% Інтеру належить російському ОРТ, управляє ним громадянин Росії Ігор Шувалов, а інші власники Фірташ та Льовочкін мають дуже дружні стосунки з багатьма російськими політиками та бізнесменами, бо роками будували схеми газової залежності Україні від Росії, які вдалося поломити лише зараз?

Всі ці речі очевидні, адже глядача, очевидно, перегодовують "пропагандистським фастфудом" в російському стилі, забуваючи, що "Україна – не Росія", що українці завжди вміли читати "між рядків", і що тут завжди була і сподіваюся буду конкуренція, як політична, так і медійна", - додає Сюмар

"Говорячи мовою піарників – "не работает". А висновки зробимо. Системні. Про стан телерадіопростору та медіаосвіту, аби українців далі не перетворювали на "інформаційних зомбі" а-ля сучасна Росія. Завжди була переконана: в Україні немає сенсу конкурувати кількістю пропаганди, тут варто конкурувати правдою, і справами", - підсумувала кандидат у народні депутати.