Єврокомісія також запропонувала зобов'язати імпортерів вносити певну суму на спеціальний депозитний рахунок, щоб у разі порушення з їхнього боку половина цих коштів перераховувалася до трастового фонду для України, а контракти з такими компаніями розривалися. Крім цього пропонується зобов'язати експортерів інформувати національні органи влади про будь-які порушення компаніями третіх країн.

До теми Є діри: як Росії досі вдається виготовляти зброю, попри санкції

Якою була реакція

Як пише видання, низка країн Євросоюзу не підтримала цю ініціативу. Ба більше, ці європейські держави тепер наполягають на послабленні запропонованих Єврокомісією заходів.

Дипломатичні представники групи неназваних великих країн-членів ЄС висловили кілька занепокоєнь. По-перше, у них є сумніви щодо законності таких дій. По-друге, вони сумніваються, чи можна вимагати таких умов та гарантій від імпортерів. По-третє, дипломати побоюються, що європейські компанії опиняться у невигідному конкурентному становищі через подібні контрактні вимоги.

Анонімні джерела повідомили агентству, що ці країни хочуть звузити сферу дії запропонованих Єврокомісією правил. А ще вони виступають за скорочення списку товарів, на які поширюватимуться майбутні закони.

Варто зауважити, що пропозиція Єврокомісії зіткнулася не тільки з критикою. Так, країни Балтії підтримали посилення боротьби з обходом антиросійських санкцій через треті держави.

Останні новини про антиросійські санкції

  • Нещодавно Верховна Рада підтримала ініціативу Володимира Зеленського щодо нових санкцій проти Росії та Білорусі. Зокрема в ній мовиться про введення спеціальних економічних обмежень проти оборонної промисловості держави-терориста на 50 років.
  • Не так давно західні ЗМІ писали про наміри ЄС ввести санкції проти співробітників МЗС Росії. Дипломатів з країни-агресорки можуть обмежити в пересуванні Шенгенською зоною.
  • Нагадаємо, в ГУР МО повідомили, що санкції наблизили російську сферу цивільної авіації до колапсу. Так, у 2023 році впродовж січня у Росії було зафіксовано 185 авіапригод, третина з яких – з різким рівнем небезпеки.