Проблема не у літаках: Росії катастрофічно бракує льотчиків із бойовим досвідом
У Росії стає дедалі більше проблем з авіацією. Їхні літаки іноді розбиваються і без сторонньої допомоги, але й іноді знищенню бортів допомагають невідомі добрі диверсанти. Однак літаків в росіян є ще багато, чого не можна сказати про пілотів.
Військовий експерт Павло Нарожний розповів в ефірі 24 Каналу, що російські літаки в якийсь момент можуть закінчитись. Проте набагато ефективніше знищувати не їх, а льотчиків, які уже є в дефіциті.
Вас також може зацікавити Як Китай постачає дрони Росії, обходячи санкції: схеми та де навчаються російські пілоти
Проблема не з бортами, а з людьми
У середу, 20 вересня, у Воронезькій області розбився російський винищувач Су-34. Це відбулось під час виконання навчально-тренувального польоту. Двоє членів екіпажу могли катапультуватися.
Цікаво, що того ж дня у Пензенській області "мінуснувся" ще один літак "Бекас". Причини падіння не повідомили, однак є інформація, що пілот таки загинув.
Літаків у них, на жаль, дуже багато. Мовиться про приблизно 2200, з якими вони почали вторгнення. Втратили вони десь 10%. Але якщо говорити про бойові літаки, їх використовували частіше, тому й втрати більші – близько 25 – 30%. Чи можуть вони закінчитись? Так, можуть,
– зазначив Павло Нарожний.
При цьому зараз росіяни не настільки масово використовують авіацію. В Україні є потужні системи ППО, хоч їх і не вистачає. Втім, яскравим прикладом знищення ворожих літаків навіть за складних умов стало збиття Су-30 при висадці на "вишки Бойка". Тоді його знищили за допомогою ПЗРК.
"Але більш реальна проблема не в літаках, а в льотчиках. Доволі часто вони потрапляють до нас в полон. Або бачимо повідомлення про смерть командира полку, який сів за штурвал і виконував бойове завдання. Це означає, що в них невелика кількість льотчиків з реальним бойовим досвідом", – зауважив військовий експерт.
Саме тому керування літаками довіряють високим чинам. За час повномасштабного вторгнення було ліквідовано близько 300 пілотів – разом із пораненими, вбитими та тими, хто перебуває в полоні. Але хай там як – це величезна кількість льотчиків. На навчання лише одного може йти близько 10 років і мільйони доларів.
Павло Нарожний про проблеми росіян з авіацією та льотчиками: дивитись відео
Знищення російської авіації: що відомо
- У середу, 20 вересня, невідомі диверсанти підірвали два літаки та один гелікоптер на аеродромі Чкаловський, що поблизу Москви. На цьому аеродромі перебувають так звані літаки "судного дня", урядові та бойові літаки. Тож хоча б в теорії він мав дуже добре охоронятись. Однак практика свідчить про інше.
- За словами представника ГУР МО, Андрія Юсова, внаслідок диверсії пошкоджені так звані літаки "судного дня", які мають нести стратегічну ядерну зброю, урядові борти, техніка спецзв'язку і не лише.
- Завдяки спецоперації "Синиця", яка уже стала відомою на весь світ, ГУР МО вдалось виманити російського пілота разом екіпажем на територію України. Так, на нашій території опинився і гелікоптер Мі-8 АМТШ разом з вантажем. До того ж це справило чималий ефект на російських окупантів, після того охочих здатись у полон побільшало.