=У поставленому експерименті, звіт про який опублікований в журналі Physics Review Letters, квантова мережа для передачі заплутаних фотонів була створена за допомогою двох вільно літаючих дронів. Відзначається, що подібне рішення дозволить в будь-якому місці майже миттєво і на досить великі відстані забезпечувати передачу квантово розподілених ключів і, отже, створювати незламні оперативні (тимчасові) або постійні канали зв'язку.

До теми Китай розгорнув першу у світі інтегровану мережу квантового зв'язку, яку неможливо зламати

Простими словами як це працює

Квантові лінії зв'язку базуються на передачі одиночних фотонів, що дозволяє створювати сегменти мережі не тільки за допомогою волоконно-оптичних каналів, але також через повітря. Для цього чудово підходить лазер за допомогою якого захищені дані передаються через супутники, а у випадку експерименту проведеного в Китаї – дрони.

Під час експерименту два дрони перебували у повітрі на відстані 400 метрів один від одного. Кожен з них був віддалений на 200 метрів від своїх наземних станцій прийому. Всього, з урахуванням висоти польотів дронів, канал квантового зв'язку через повітрю був приблизно кілометрової довжини. Наземні станції для прийому фотонів були озброєні телескопами з 26-мм апертурою і однофотонними приймачами.

Схема експерименту
Схема експерименту проведеного у Китаї

Один з дронів генерував заплутані пари інфрачервоних фотонів, з яких один фотон відправляв дані на найближчу наземну станцію, а другий – на інший дрон. Другий дрон через спеціальну коліматорну оптику вловлював фотони і транслював на свою наземну станцію. Перевірка поляризації фотонів на кожній станції підтвердила, що обидва вони залишалися заплутаними.

Це означає, що вимірювання стану одного з них дозволяло миттєво дізнатися про стан іншого фотона. Всього у процесі вимірювання заплутаними залишалися близько 4% переданих пар фотонів. В оптичних лініях, для порівняння, при передачі на великі відстані пов'язаними залишаються близько 1% фотонів із заплутаних пар. У наступних експериментах вчені збираються збільшити кількість дронів-ретрансляторів, щоб навчитися створювати розподілені квантові лінії зв'язку.