Шум пролітаючого низько літака створює відразу кілька проблем. Він не тільки заважає людям, а й витрачає енергію, яка могла б піти на рух літака. Крім того, він дорого обходиться аеропортам, які сплачують збори в залежності від рівня шумового забруднення.
Цікаво Фахівці SpaceX вручну розміщують плитки термозахисту на прототип Starship: відео
Розробка безшумного крила для авіації
Для того щоб краще зрозуміти цей феномен, інженери NASA провели на початку року експерименти в дозвуковій аеродинамічній трубі, випробувавши версію Quiet-High-Lift нової моделі крила у масштабі 1:10.
Дослідний зразок складався зі спрощеного фюзеляжу, розрізаного на дві частини і покладеного плоскою поверхнею на підлогу аеродинамічної труби. До нього кріпилася детальна копія літакового крила разом з працюючими предкрилками і закрилками, а також моделлю двигуна і шасі.
Випробування крилла для збирання даних / Фото NASA
Все це дозволило вченим зібрати емпіричні дані, які потім були завантажені в комп'ютерні моделі, які розраховують шумове забруднення.
Чого хочуть добитися у NASA
Ідея полягає у тому, щоб модифікувати компоненти літакового крила таким чином, щоб вони були більш ефективними з точки зору аеродинаміки, структурної та акустичної продуктивності. Для цього інженери NASA планують використовувати сплави з пам'яттю форми.
Після завершення випробувань дослідники планують перейти до експериментів з моделями у натуральну величину.