У створенні комерційної космічної станції на низькій навколоземній орбіті компанія Voyager Space зі штату Колорадо співпрацює з європейським концерном Airbus, про що оголосили у середу, 2 серпня. Проєкт, про який уперше заговорили ще у 2021 році, назвали Starlab.

Дивіться також Один зі Starship може замінити МКС і стати орбітальною станцією після 2030 року

Що відомо про Starlab

МКС вважається найуспішнішою платформою для глобального співробітництва в історії космосу, і ми прагнемо розвивати цю спадщину, рухаючись вперед зі Starlab. Ми створюємо це спільне підприємство, щоб надійно задовольнити відомий попит з боку світових космічних агентств, відкриваючи при цьому нові можливості для комерційних користувачів,
– каже Метью Кута, президент Voyager Space, у своїй заяві.

Раніше в січні обидві компанії оголосили про укладення попередньої угоди, в рамках якої Airbus повинен був надати підтримку в проєктуванні станції. Тепер же європейська компанія стала одним із основних партнерів. Завдяки участі Airbus у створенні комерційної космічної станції, Європа тепер може бути впевнена, що у неї завжди буде постійне місце для перебування на орбіті. "На додаток до американського підрозділу, Starlab матиме європейську дочірню компанію, яка безпосередньо обслуговуватиме Європейське космічне агентство (ЄКА) та космічні агентства країн-членів", – йдеться у заяві Voyager.

У грудні 2021 року NASA обрало Starlab як одну з трьох концепцій космічної станції, яка має замінити МКС після її ліквідації у 2031 році. Участь у проєкті також беруть Nanoracks та Lockheed Martin. На дослідницький форпост на низькій навколоземній орбіті планують витратити 160 мільйонів доларів. Попри участь Airbus, генеральний директор Voyager Ділан Тейлор запевнив журналістів, що Starlab залишиться під керівництвом США.

Starlab нещодавно завершила огляд системних вимог, який "визначає основні космічні системи, технічну готовність і здатність відповідати місії NASA і вимогам безпеки".

Запуск комерційної космічної станції запланований на 2028 рік, щоб забезпечити постійну присутність астронавтів.