Щоб заглибитися в механіку польоту сови, дослідницька група побудувала дві тривимірні моделі крил – одну з мікробакромою, а іншу без неї. Використовуючи комбінацію методів моделювання великих вихорів і моделі Фокса-Вільямса-Гокінга (розрахункова акустика), вони змоделювали потоки рідини, щоб імітувати реальні умови польоту. Дослідження було зосереджене на швидкості планування польоту справжніх сов.

А тим часом Вчені дізналися таємницю найвитривалішої істоти на планеті, розшифрувавши її геном

Результати показали, що мікробакрома ефективно зменшує шум крила, особливо при високих кутах атаки, без шкоди для аеродинамічних характеристик у порівнянні з крилами без цієї функції. Дослідницька група виявила два взаємодоповнюючих механізми, за допомогою яких мікробакрома впливає на повітряний потік.

  • По-перше, смужки мікробакромки руйнують вихори на задній кромці крила, зменшуючи коливання повітряного потоку.
  • По-друге, вони мінімізують взаємодію між пір'ям на кромці крила, додатково запобігаючи утворенню вихорів. Синергія цих механізмів покращує аеродинамічні властивості та зменшує рівень шуму.

Сова в польоті
Мікробакрома на кінчиках крил сови робить її політ безшумним / Фото Hao Liu / CHIBA University

Що нам це дає на практиці

Наслідки цього відкриття виходять за межі орнітології. Дослідження припускає, що подібні смужки можуть бути використані для зменшення шуму в різних штучних конструкціях, включаючи дрони, вітряки, пропелери і навіть літаючі автомобілі.

Дослідники вважають, що глибше розуміння цих механізмів може прокласти шлях до розробки методів зменшення шуму в обладнанні, що працює на рідині.

До теми Вчені знайшли єдину на Землі істоту, біологічний годинник якої налаштований не на 24 години

Це відкриття може мати практичні наслідки для промисловості, яка бореться з проблемами шумового забруднення. Дослідження також відкриває шлях для інновацій та практичного застосування в різних галузях. Безшумний політ сов може надихнути на технологічний прогрес та зробити безпілотники менш помітними на полі бою.