До Дня Незалежності 24 Канал підготував серію матеріалів, у яких розповімо про досягнення України, якими ми пишаємось. У першому випуску проєкту "33 моменти гордості" пропонуємо ознайомитись з компаніями, добре відомими на світовій арені!
Читайте також І знову – серед світових лідерів: Nemiroff у десятці найшвидше зростаючих брендів міцних напоїв
Гордий бути українським
Своє знайомство з компаніями, відомими по всьому світу, розпочнемо з бренду Nemiroff. Родом він з міста Немирів, що на Вінниччині, та знаний він у понад 80 країнах світу. І це яскравий приклад того, як можна плекати традиції, інтегрувати інновації й отримувати преміальний продукт, який має своїх поціновувачів у кожному куточку нашої планети.
Сучасний же завод Nemiroff заснували у 1992 році. Він ріс і розвивався разом із незалежною Україною. Займався вдосконаленням традиційної рецептури, а також черпав натхнення для створення нових, сміливих напоїв для незламних духом. Сприяли у цьому багатства регіону, де працює бренд: кришталево чиста артезіанська вода, родючі землі, а також люди, закохані у свою справу.
З найкращої української пшениці створюють горілку Nemiroff / Фото Nemiroff
Зберігаючи відданість рідному українському корінню, Nemiroff вдалось не лише вийти на світовий ринок й упевнено крокувати ним. Продукція бренду представлена у понад 80 країнах світу на п'яти континентах і відзначена цілою низкою міжнародних нагород. До слова, у червні Nemiroff назвали "Брендом-Чемпіоном Світу 2024".
Було б украй несправедливо оминути увагою Nemiroff De Luxe Honey Pepper. Це саме той продукт бренду, який впізнають у різних куточках світу. Так-так, це та сама горілка з медом, перші письмові згадки про яку з'явились ще у 1872 році, хоч описували його ще у XVI столітті.
Бренд відповідально підійшов до класичної рецептури напою, удосконаливши його та зробивши преміальним. Це горілка, яка яскраво демонструє любов до рідного краю та плекання багатої української історії та культури. У неї яскравий бурштиновий колір, а також пряний солодкавий аромат і насичений смак. Усього цього вдалось досягнути завдяки одинадцятьом ступеням фільтрації, а також найкращій сировині, дбайливо зібраній своїми руками у регіоні виробництва.
Nemiroff De Luxe Honey Pepper стала яскравою демонстрацією того, як інновації органічно переплітаються зі стародавньою рецептурою. І все це дозволяє створити досконалий преміальний напій, впізнаваний по всьому світу й улюблений мільйонами.
Nemiroff De Luxe Honey Pepper – візитівка бренду / Фото Nemiroff
Й оскільки ми заговорили про інновації, то переходимо плавно до наступного бренду. Його історія – підтвердження того, що українці надзвичайно винахідливі та вміють створювати справді революційні продукти.
Безпека оселі у смартфоні
Компанія Ajax Systems знана не лише в Україні, а й далеко за її межами. І, як зауважують у ній, сформуватись вдалось на тлі революцій та війни. Саме тому, кажуть в Ajax Systems, стійкість – основа ДНК їхнього бренду.
Але з чого ж усе починалось? З 2011 року, коли Олександр Конотопський заснував компанію. Тоді її метою було посісти нішу виробництва охоронних систем середнього цінового діапазону. Щоб бути між дешевими аналогами з Китаю та дорогими брендами з Заходу.
Утім, шлях до визнання за межами рідної країни не був для Ajax простим. Упродовж року вдалось зробити перші датчики, а сам продукт уже був успішним на українському ринку. Коли ж команда представила його на міжнародній виставці, інтересу до нього не було. Як з'ясувалось, показати аналог було недостатньо. Потрібно було чимось дивувати, подати нове та таке, якого ще не було на ринку.
Команді бренду довелось буквально починати все з початку. І це спрацювало, адже вона створила власний протокол зв'язку, централь, датчики, хмарний сервіс, а також мобільний застосунок.
Ajax Systems розробили цілу систему для захисту оселі / Фото Ajax Systems
У 2016 році компанія представила цілу низку рішень. Причому змінила свій підхід. Тепер система захищала не лише від можливого пограбування, а й від пожежі та затоплення. Ба більше, вона навіть давала можливість керувати електроприладами в оселі.
Того ж року Ajax Systems вдається успішно вийти на світовий ринок, а також представити свою продукцію на найбільших виставках з безпеки у Лас-Вегасі, Лондоні та Ессені. Після цього продукція бренду з'явилась у продажі у п'яти країнах.
Через кілька років – у 2021 – Ajax Systems вдалось стати найбільшим виробником систем безпеки в Європі. Вона була присутня у 130 країнах, а кількість користувачів досягла 1 250 000!
У непростий для всіх українців 2022 рік компанія не лише продовжила свою роботу, а й продемонструвала нечуваний ріст. Так, вдалось відкрити перший завод за кордоном – у Туреччині, а також продовжити розширювати продуктові лінійки. На кінець року вона була присутня вже у 169 країнах. Ба більше, вийшла на ринки Північної та Південної Америки, відкривши для себе США, Канаду, Аргентину, Уругвай та інші регіони.
Продукція Ajax Systems представлена у понад 160 країнах світу / Фото K9 Protection LTD
А буквально кілька місяців тому вона ще й отримала премію 3 Red Dot. Олександр Конотопський, коментуючи отриману нагороду, назвав її "оскаром" у світі промислового дизайну. Нею відзначили лінійки керування світлом LightSwitch, антипотоп система WaterStop та LeaksProtect, а також панель керування KeyPad TouchScreen.
Масштабування українських брендів було б неможливим без логістики. І в українців є гідна відповідь світу та популярним сервісам доставки. І мовиться, як можна було б здогадатись, про "Нову пошту".
Змінила раз і назавжди ринок доставки
Нині, коли покупки онлайн стали для нас нормою, складно щось уявити собі без доставки. І коли ми озвучуємо це слово, то першою асоціацією, швидше за все, буде "Нова пошта". Але ж так було не завжди.
Якщо згадати початок нульових, то ринку доставки в Україні не було. Натомість ми активно користувались послугами провідників і водіїв маршруток. Часто ризикуючи, ми передавали найцінніше для наших рідних і близьких через абсолютно незнайомих нам людей.
Тож у 2001 році університетські друзі В'ячеслав Климов і Володимир Поперешнюк вирішили змінити правила гри. Вони прагнули, щоб українці мали можливість безпечно та легко відправляти свої речі. Й упродовж перших трьох років роботи компанії їм довелось займатись пошуком клієнтів, а також шляхів розвитку. Все змінилось, коли вони закінчили навчання у бізнес-школі.
Компанія "Нова пошта" захотіла змінити підхід до відправки речей / Фото "Нова пошта"
Перші великі клієнти та конкуренти "Нової пошти" з'явились у 2005 році. Саме масштабування бізнесу та розвиток конкуренції стали для компанії тими викликами, які були важливими та потрібними, щоб її загартувати. Власне, тоді компанія сформувала, а також зацементувала основні свої цінності: клієнтський сервіс і висока якість послуг.
За кілька років – у 2009 – "Новій пошті" вдалось стати лідером ринку експрес-доставки в нашій країні. За той рік вдалось доставити понад 1,6 мільйона посилок, а вже у 2010 – понад 4 мільйони. Ще через рік кількість посилок зросла до 12 мільйонів на рік, а мережа налічувала уже понад 500 відділень по всій Україні.
Посилки можна отримувати як у відділенні, так і поштоматі / Фото "Нової пошти"
Згодом компанія сформувала кілька векторів розвитку для себе. Серед них був міжнародний напрямок – "Нова пошта Глобал". Власне, у 2014 році відкрились перші представництва у Грузії та Молдові.
А вже у 2022 році вона розпочала експансію в Європі. Компанія під брендом Nova Post вийшла на ринок Польщі, де відкрила 30 відділень у 18 її містах. Нині відділення працюють у Молдові, Польщі, Литві, Чехії, Румунії, Німеччині, Словаччині, Естонії, Латвії, Угорщині, Італії, Великій Британії, Іспанії, Франції. Невдовзі очікується відкриття у Нідерландах. І це далеко не все!
Без логістичних компаній складно було б собі уявити вихід на міжнародний ринок українських брендів одягу. І про один із них ми розповімо далі.
Капелюшки, які звели з розуму світ
Якщо бачите головний убір з двома літерами – R.B. – знайте, перед вами витвір Руслана Багінського. Паралельно з кар'єрою стиліста він займався створенням перших кутюрних головних уборів для стильних фотосесій. Сам же бренд заснували у 2015 році у Львові. Нині він базується у столиці – Києві.
Дизайнер свої перші капелюхи виготовляв вручну. Досвіду він набирався у місцевих ремісничих майстернях. Місцях, де ще збереглися унікальні технології виробництва головних уборів. Сам Руслан розповів, що він завжди вважав несправедливим той факт, що капелюхи з роками знецінились. Ба більше, зникла ціла культура. Саме тому він прагнув зробити капелюхи знову великими, щоб вони були у гардеробі як чоловіків, так і жінок.
Тепер капелюшки Ruslan Baginskiy зводять з розуму мільйони модниць / Фото Ruslan Baginskiy
Натхнення він черпав з мистецтва, українського народного строю, архівних сімейних світлин і вінтажних зйомок. Руслан не боїться експериментувати з традиційними формами, а його творіння – капелюхи, які відповідають актуальним запитам: зручні, утилітарні, а також трендові.
Руслан Багінський зі своїм бізнес-партнером Петром Ясинським успішно скористались інстаграмом. Упродовж доби хлопці розіслали редакторам, стилістам і відомим блогерам листи, в яких розповідали про себе. Згодом їхні капелюхи почали брати для зйомок, а також образів на Тижнях моди.
І старання їхні не були марними. Капелюхи Ruslan Baginskiy з'являлись на обкладинках Vogue та інших іменитих глянців, а під час Тижня високої моди у Парижі відбувся показ першої кутюрної колекції капелюшків бренду.
Але і це далеко не все, адже бренду вдалось завоювати прихильність найбільш вибагливої аудиторії – знаменитостей, моделей і блогерів. Мадонна, Бейонсе, Ріанна, Белла та Джіджі Хадід, Кайя Гербер, Тейлор Свіфт, Памела Андерсон, Розі Гантінгтон-Вайтлі, Джанель Монае, Анна Делло Руссо, Коко Роша, Майлі Сайрус, Нікі Гілтон та Алісія Кіз. І це далеко не всі, хто залюбки носять творіння українського бренду.
Бейонсе в ефектному капелюшку від Багінського / Фото Getty Images
Хоч капелюшки Ruslan Baginskiy Hats можна придбати по всьому світу, Руслан невтомно наголошує на своєму українському корінні. Крім того, кожен головний убір – Made in Ukraine, що є одним з головних принципів сталого розвитку.
Українські компанії викликають непідробний захват, а список тих, хто зумів підкорити міжнародний ринок якісною продукцією, дуже великий. Непрості часи та виклики стали поштовхом для розвитку та змін, що допомогло їм бути відомими не лише вдома, а й далеко за межами рідної країни.