За менш ніж 10 років у Норвегії перестануть продавати авто з бензиновими чи дизельними двигунами. Це означає, у скандинавській країні їздитимуть тільки авто, які не забруднюють навколишнє середовище. Здебільшого це електрокари. Не дивно, що намір Норвегії викликав бурхливе захоплення батька Тесли – Ілона Маска.

Усі парламентські партії Норвегії домовилося: кожне нове авто, яке продаватимуть з 2025-го року, буде з нульовим рівнем викидів. Постанову ще не підписали, адже між партіями досі тривають переговори. Але як запевняють норвезькі ЗМІ, норму найпевніше затвердять.
Що цікаво, Норвегія – одна з найбагатших нафтових держав Європи. Однак саме ця країна найбільше на континенті заохочує громадян купувати еко-авто.

Їх не оподатковують, тоді як машини з бензиновим або дизельним двигуном через особливе оподаткуваня – дорогі. Паркування для електрокарів у Норвегії безкоштовне, а ще вони мають право їздити по смугах для громадського транспорту, а це очевидна перевага у заторах. Як наслідок, уже зараз майже чверть автомобілів у Норвегії працюють на електриці.

Ініціатива Осло – не нова. Вже кілька років подібні ідеї обговорює низка країн, наприклад, Нідерланди. Та на відміну від Норвегії політики там ще не знайшли компромісу. Тож наразі зупинилися на менших податках для власників еко-транспорту.

В Індії плани ще амбітніші, ніж у Норвегії – до 2030-го там сподіваються взагалі не мати жодних машин на дорогах, крім електромобілів. У Японії надії уряду стриманіші: до 2030-го на "зелених авто" має їздити половина японців. Зважаючи, що вже зараз у країні сонця, що сходить, більше заправок для електрокарів, ніж для звичайних авто, плани виглядають цілком реальними.