Україна і Росія є важливими гравцями світового ринку. З урахуванням того, що останній рік був досить врожайним для обох країн, знайти канали збуту своєї продукції — було запорукою отримання значної прибутку для аграріїв.
2015 рік став успішним для України. Наша країна традиційно опинилася в трійці лідерів з експорту зернових у світі (на першому місці розташувалися США, на другому — країни ЄС).
Росія, будучи і так в складній економічній ситуації — свою роль зіграли санкції і тотальне падіння цін на нафту — на початку минулого року не дала учасникам агроринку добре заробити. Експортне мито на зерно, яку ввели з 1 лютого 2015 року, викликала зниження збуту товару за кордон і обвалила ціни на внутрішньому ринку. У травні уряд прийняв рішення про тимчасове скасування мита, з 1 липня перевело її в "плаваючий" режим, а з 1 жовтня був встановлений новий розмір експортного мита на зерно, який виявився на порядок нижче, ніж було раніше.
Кому продавали
Географія експорту зернових України і Росії істотно відрізнятися. За даними міжнародного центру інтернет-торгівлі Allbiz, за друге півріччя 2015 р. головними імпортерами українського зерна були Туреччина, Польща і Чехія. У Росії ж найбільше за цією продукцією зверталися з України, Італії та Казахстану.
Україна і Росія: результати року
Протягом року інтерес до українського зерна не був стабільним. У травні, червні і липні в очікуванні нового врожаю активність на ринку впала. Пікова кількість онлайн-замовлень, за даними Allbiz, довелася на грудень, серпень березень 2015 року.
У Росії, вочевидь, на тлі введення експортних мит у лютому, січень виявився найбільш продуктивним за кількістю онлайн-замовлень на зернові. У той же час, не дивлячись на скасування мит у травні, в цьому, а також наступному місяці показник експорту був мінімальним за рік. Однак до кінця року Росія все ж впевнено почала нарощувати його обсяги.
Якщо порівняти динаміку експорту двох безпосередніх конкурентів на світовому агроринку – України і Росії, наша країна практично по всіх місяцях демонструвала результати на порядок вище, за винятком жовтня і листопада.
В цілому за кількістю онлайн-заявки на купівлю зернових за рік, за даними Allbiz, значну перевагу має Україна.
Варто відзначити, що, навіть зберігаючи хороші показники за обсягами збуту, всі експортери зерна не змогли б отримати очікуваного прибутку в зв'язку з падінням світових цін на цей товар на 19% (дані станом на 1 жовтня 2015 р.). Але навіть за такої сумної тенденції, українські аграрії впевнено виграють у своїх конкурентів з Росії.
Allbiz (www.all.biz) – міжнародний центр інтернет-торгівлі, на якому мільйони замовників і продавців укладають найвигідніші угоди, незалежно від того, якою мовою вони говорять, і в якій країні знаходяться. Ресурс доступний на 26 мовах.
На Allbiz представлена інформація про 22 млн товарів і послуг від 1,4 млн компаній з 90 країн. Географія відвідувачів охоплює весь світ. Число замовлень перевищує 10 тисяч в день. Офіси компанії розташовані в 19 країнах: Україні, Росії, Казахстані, Молдові, Узбекистані, Азербайджані, Грузії, Польщі, Румунії, Болгарії, Греції, Єгипті, Тунісі, ША, Аргентині, Перу, Малайзії, Індії та Китаї.