Укрзалізниця має відновити продаж брухту, щоб отримати додатковий дохід, – ЗМІ
Джерело:
ObozrevatelУкраїнська металургія почала збільшувати виробництво сталі. У січні 2024 року його обсяги зросли майже у два рази. Але проблемою, крім логістики, залишається дефіцит металобрухту, який могла б покрити Укрзалізниця.
Про це повідомляє Obozrevatel з посиланням на один з українських телеграм-каналів.
Дивіться також Укрзалізниця запустила новий сервіс повернення квитків: як скористатися
Як зазначає видання, у цьому році очікується зниження заготівлі металобрухту в Україні через скорочення бази, заміновані території та мобілізацію.
"Покрити дефіцит можуть державні монополії, які за специфікою діяльності постійно списують застаріле майно. Найбільша з них – АТ "Укрзалізниця" (УЗ)", – зазначають журналісти.
У 2022 році УЗ продала 113 тисяч тонн на 670 мільйонів гривень, у 2023 – 76 тисяч тонн на 460 мільйонів гривень. Втім, останні аукціони з продажу компанія проводила аж на початку вересня 2023 року. Вже пів року УЗ не продає брухт.
Минулоріч керівництво УЗ просувало ідею реалізації брухту, в тому числі на експорт, оминаючи майданчик Prozorro.Продажі. Така схема мала багато питань щодо прозорості, тому уряд не дозволив УЗ такі дії. Після цього керівництво УЗ припинило будь-які контакти з учасниками ринку та залишило цю сферу свого господарювання на самоплив,
– йдеться у публікації.
Тим часом, за інформацією ЗМІ, на складах структурних підрозділів Укрзалізниці вже зібралися великі надлишки брухту.
"Байдужість, некомпетентність чи недбалість заважають УЗ отримувати додатковий дохід від продажів металобрухту. У поточній ситуації відновлення діалогу між УЗ та металургами – це win-win сценарій для інтересів країни. Внутрішня переробка сировини принесе користь країні, а УЗ поліпшить свої фінпоказники", – резюмує видання.