“Фільми часто називаються або просто російськими, або радянськими, а насправді, це є суттєва частина української модерністичної культури”, - каже арт-директор фестивалю "Німі ночі" Іван Козленко.

“Не можна вважати, що кіно розпочалося з Тарантіно, треба знати класику. А коли це ще пов’язано з чудовою музикою, то мені здається, що цей акцент фестивалю, який у нас з’явився цього року - є дуже важливим”, - каже генеральний директор кінофестивалю "Молодість" Андрій Халпахчі.

Цифрове відновлення відео взяла на себе Національна кіностудія імені Довженка. Поновити ж звуковий ряд, написаний у 1932 році Борисом Лятошинським, попри високі технології - не вдалося. Втім, вихід з ситуації все ж знайшли. Композитор Юрій Михальчук написав до стрічки новий музичний супровід. Зізнається, - кожен фрагмент фільму вивчив на пам’ять, до кожного з кадрів педантично обирав своє неповторне звучання.

“Це дуже напружене кіно і головне в ньому те, що це напруження візуальне - воно таке ж самі і звукове. Я прокручував окремі сцени, кадри по-кругу до тих пір, поки я не відчував те саме, яким воно має бути”, - каже музикант, композитор Юрій Михальчук.

Вже незабаром, - кажуть ініціатори реставрації, "Два дні" разом із ще двома десятками фільмів - класикою українського кіно - презентують на відео-збірці. А фільмо-копії розповсюдять усіма куточками України - передадуть у фільмотеки великих міст і невеликих селищ.