Про повідомив глава асоціації Олександр Каленков, пише Uaprom.info.
"Якщо коротко – ситуація стабільно погана. За минулі 10 днів, незважаючи на всі наші зусилля домогтися поліпшення ситуації, прогрес в подачі вагонів на підприємства ГМК майже непомітний – ті ж 18%", – йдеться в повідомленні.
За його словами, третина підприємств ГМК до сих пір не забезпечена навіть на 10%, тоді як цілий кластер приватних підприємств продовжує стабільно забезпечуватися на 90-100%.
"Дивно, але чомусь "УЗ" дуже любить будівельні вантажі. Можна прямо в центральному офісі повісити плакат "Щебінь – наше все!". А від ГМК одні проблеми – кричать, щось вимагають, "працювати" заважають", – зазначив Каленков.
Як зазначив глава "Укрметаллургпрому", виробнича програма серпня багатьох гірничорудних і металургійних підприємств буде провалена, а обсяг недоотриманої виручки, за попередніми прогнозами, все-таки досягне сотні мільйонів доларів.
"Таке зневажливе ставлення до вітчизняних рударів і металургів, які за підсумками 5 місяців 2017 забезпечили 27% валютних надходжень в країну, викликає повне здивування. Адже зриви планів відвантаження продукції ГМК не пройдуть безслідно для економіки України, оскільки ГМК є базовою галуззю і багато в чому визначає динаміку зростання в суміжних секторах економіки країни. Саме тому дуже потрібна пильна увага державних діячів до цієї проблеми, не можна закривати очі на хаос у державній монополії, на яку припадає 54% всіх вантажоперевезень країни", – сказав він.
Каленков в черговий раз закликав "УЗ" забезпечити рівномірне забезпечення піввагонами окремих вантажовідправників України на рівні 35% від їх середнього фактичного навантаження.
"Парк державний, і кожен вантажовідправник має таке ж право на його використання, як і всі іншими вантажовідправники України", – вважає глава "Укрметаллургпрому".
У той же час керівник Об'єднання зазначив, що в "УЗ" вже почали "ліжка пересувати".
"Наскільки нам відомо, в "УЗ" зараз змінюється порядок управління порожніми вагонопотоками, і до питання намагаються залучати людей досвідчених і відповідальних, в останню добу навіть помітні деякі поліпшення. Що з цього вийде на даний момент сказати складно, але поки точно ясно, що це ще не той результат, на який ми розраховували, і про який говорив Володимир Гройсман, коли ставив завдання Євгену Кравцову розібратися з проблемою корупції та зловживань в розподілі парку вагонів УЗ", – підкреслив Каленков.
"З огляду на, що проблема дефіциту парку вантажних вагонів і його розподіл по незрозумілих для нас причин так і не увійшли в топ-10 першочергових завдань Кравцова, закликаю Кабінет Міністрів України і Комітет з питань промислової політики в екстреному порядку взяти цю ситуацію під суворий контроль. Промисловість хоче бачити від "УЗ" конкретний результат, а не слова і обіцянки, які мають властивість розчинятися в повітрі разом з "попередниками", – констатував глава "Укрметаллургпрома".
Як повідомлялося раніше, ОП "Укрметалургпром" оцінює втрати гірничо-металургійного комплексу (ГМК) від непрозорого розподілу вагонів "Укрзалізниці" в серпні в 100 мільйонів доларів. На поточний рік – 1,2 мільярда доларів.
До цього прем'єр-міністр України Володимир Гройсман повідомив, що новому керівництву "Укрзалізниці" поставлено завдання розібратися в системі розподілу вантажних вагонів і ліквідувати корупційну складову в цьому процесі.
Нагадаємо, що раніше ЦГЗК заявив про зрив контрактів на поставку залізної руди в Східну Європу через незабезпечення піввагонами "УЗ".
У серпні найбільша в Україні гірничо-металургійна група "Метінвест" звернулася до в.о. голови правління ПАТ "Укрзалізниця" Євгена Кравцова з проханням сприяти в прийнятті невідкладних заходів щодо забезпечення гірничо-збагачувальних комбінатів (ГЗК) вагонами належності Центру транспортної логістики (ЦТЛ) в запланованому обсязі.