Укр Рус
26 вересня, 12:42
9

Понад 98% вчасних доставок: як IDS Ukraine створила унікальну систему "останньої милі"

ПАРТНЕРСЬКИЙ МАТЕРІАЛ

Щодня тисячі українських родин і компаній отримують бутильовану питну воду з екологічно чистих регіонів Моршина та Миргорода. 18,9 л та інші формати пакування доставляють вчасно – незалежно від того, чи це центр Києва, чи маленьке містечко на іншому кінці країни.

За цим стоїть ефективна логістична система компанії IDS Aqua Service, яка сьогодні стала національним еталоном "останньої милі". Лише на доставках по обласних центрах за пів року машини екіпажів Aqua Service проїхали понад 1,75 мільйона кілометрів – цього вистачило б, щоб об'їхати Землю 31 раз, розповідає 24 Канал.

Зауважте Як за 30 років IDS Ukraine створила ідеальні умови для виробництва бутильованої води

Клієнтам доставили понад 40 мільйонів кілограмів води й товарів – вага, еквівалентна 10 тисячам африканських слонів або десяти Empire State Building. 

Історія IDS Ukraine – це 30 років роботи та команда, яка перетворила звичайний сервіс у справжнє джерело натхнення.  IDS Aqua Service, що входить до групи IDS Ukraine, – перший український оператор з доставки бутильованої води до домівок та офісів.

Олена Трубіхіна, директорка ТОВ "ІДС АКВА СЕРВІС" / Фото, надане 24 Каналу

Від ручних маршрутів до цифрової системи

IDS Aqua Service – найбільший сервіс доставки води в Україні. Саме ця компанія роками утримує лідерство на ринку завдяки масштабам, технологіям і відданості команд.

Коли IDS Aqua Service лише починали доставку води, усе планувалося вручну. У 2010-х компанія експериментувала з різними IT-рішеннями — вітчизняними й міжнародними. Проте більшість систем виявились негнучкими: виникали труднощі з масштабуванням, будь-яке доопрацювання було затратним, а типові готові IT-рішення не враховували специфіку доставки саме води. 

Наявні на ринку системи підходять для логістичних компаній, але не повною мірою відповідають нашим вимогам. Адже потрібно не лише вибудувати найоптимальніший маршрут з позиції логістики та пробігу транспорту, але й маємо враховувати часовий критерій, – щоб клієнт отримав замовлення в обраний ним часовий слот, 
– зазначає Олена Трубіхіна, директорка ТОВ "ІДС АКВА СЕРВІС".

Українська система для українського ринку

Поступово географія доставки розширилася на всю країну, кількість клієнтів зростала, як і навантаження на систему розрахунків маршрутів. Це вимагало якісно нових підходів у плануванні. Тоді IDS Aqua Service разом з українським партнером упровадили TMS (Transportation Management System) для "останньої милі". Система дала змогу ефективніше працювати з кількістю споживачів (постійно зростала), замовлень і локацій для доставки, величезним обсягом клієнтів і замовлень, ураховуючи все: від щільності трафіку до особливостей адреси клієнта.

ANT-Logistics — український розробник сучасних систем управління доставкою. Їхнє рішення допомогло швидко вибудувати оптимальні маршрути, беручи до уваги такі параметри, як-от часові вікна, вантажність машин, пріоритетність клієнтів, графік роботи торгових точок, ситуацію на дорогах, геозонування та навіть кросдокінг. Це не лише економія кілометрів і пального, а й гарантія того, що клієнт отримає замовлення саме в узгоджений час.

"Робота з лідерами ринку надає можливість для розвитку та вдосконалення завдяки новим і складнішим процесам, з якими стикається наша компанія у процесі впровадження. Це дає змогу вдосконалюватись і набувати неоціненного досвіду завдяки цікавим завданням. Неточності карти, які знайшли у процесі тестування сервісу, наша компанія змогла обійти завдяки удосконаленню алгоритмів сервісу. Це допомогло отримати результат, що задовольняє потреби IDS Aqua Service, а нам – поліпшити роботу сервісу", – коментує взаємодію з IDS Aqua Service Інна Фелонюк – керівниця відділу впровадження ANT-Logistics Інна Фелонюк.

Крім планування, система забезпечує повний контроль у реальному часі: мобільний додаток для водіїв дає можливість відстежувати кожен автомобіль, бачити дотримання маршруту та своєчасно інформувати клієнтів.

Масштаби і цифри

Лише за перше півріччя 2025 року IDS Aqua Service виконала понад мільйон замовлень у сегменті доставки додому та в офіси. Щодня логістика компанії працює від великих міст-мільйонників до найвіддаленіших локацій, підтримуючи вчасність доставки на рівні майже 99%. Для клієнтів це означає просту річ: вода приїде саме тоді, коли її чекають.

Поточна середня оцінка сервісу від користувачів – 4,83 із 5, і вона підтверджує: навіть у найскладніших умовах компанія зберігає довіру та репутацію надійного партнера. За цими результатами стоять люди та їхня енергія – щоденна робота десятків логістів, екіпажів і партнерів-франчайзі, які перетворили доставку води на систему з національним масштабом.

За зовнішньою простотою для клієнта – замовив телефоном, у застосунку чи на сайті й отримав у зручний час – "під капотом" HOD-сервісу відбуваються складні, чітко налагоджені процеси щоденної роботи десятків екіпажів і потужної цифрової аналітичної системи. З кожним зі складів IDS Aqua Service працюють не лише екіпажі доставки, а й команда логістів. Обробка замовлень відбувається у дві зміни. Перша формує та розвозить замовлення, оформлені напередодні: вони плануються ввечері після 21:00, щоб уже у ранкові слоти, вказані клієнтами, вода була в них. Наступна зміна формує пакет замовлень, зроблених цього ж ранку, і виконує їхню доставку "день у день".

Такий підхід поєднує зручність для клієнтів і максимальну ефективність та чіткість логістичних процесів для IDS Aqua Service.

За 6 місяців виконали 1,13 мільйона замовлень / Фото, надане 24 Каналу

Для прикладу: лише з одного київського складу за добу виходять десятки машин, а загалом по місту щодня виконують близько 1800 доставок. Кожен маршрут формується в системі, що враховує понад сотню факторів: від вантажності автомобіля й щільності трафіку до швидкісного режиму на дорогах у різний час доби. Дані про перекриття доріг і ремонти регулярно оновлюються автоматично, а маршрути додатково перевіряють і коригують логісти.

Водії отримують готовий пакет замовлень як у паперовій формі, так і в мобільному застосунку. У ньому відображено повний маршрут, послідовність клієнтів, навігацію й навіть функцію попереднього дзвінка – якщо про це попросив замовник. Завдяки цьому клієнт завжди впевнений: його замовлення приїде саме у вказаний часовий слот, а сервіс залишається надійним навіть у пікові дні.

Доставка IDS Aqua Service у цифрах і фактах:

  • 1,13 мільйона замовлень за 6 місяців;
  • 6 300 замовлень щодня;
  • 98,8% доставок вчасно;
  • за пів року машини екіпажів доставки долають 1,75 млн км = 31 раз навколо Землі;
  • 102,2% ефективності використання вантажності.

"Ми – єдиний оператор національного масштабу, який здійснює доставку води "день в день". Зараз це 1,4 тисячі доставок за день, а така опція доступна в містах мільйонниках. З часом така сервіс-опція буде поширена на більшу кількість населених пунктів", – розповіла Олена Трубіхіна.

Цифровізація і клієнтський досвід

Цифрова трансформація стосується не лише логістики, а й клієнтського досвіду. У 2024 році 77% замовлень у сегменті HOD оформлено онлайн – через сайт і мобільний застосунок MyWaterShop. Це про довіру до сервісу і його простоту: кілька кліків – і вода приїде у вказане вами місце в потрібний часовий інтервал. Серед клієнтів – як домогосподарства (81%), так і бізнес (19%).

Особливу роль у взаємодії клієнтів із сервісом відіграє мобільний застосунок MyWaterShop. Це головний інструмент – вітрина та сервіс водночас, – який дає змогу в кілька натискань оформити замовлення, обрати часовий слот, відстежити доставку й навіть отримати нагадування, що прийшов час для повторного замовлення. Простий і зрозумілий інтерфейс зробив MyWaterShop найзручнішим каналом для більшості користувачів – він допомагає заощадити час і забезпечити повний контроль над своєчасною доставкою води без зайвих дзвінків чи уточнень. Цифрова модель організації логістики дозволяє швидко інтегрувати нові сервіси: від відстеження замовлень до додаткових екологічних ініціатив.

Логістика для захисту довкілля і підтримки оборони

Для IDS Aqua Service захист довкілля – один із ключових пріоритетів у діяльності та побудові логістики. Перехід на багаторазові пластикові палети замість одноразових матеріалів знизив кількість відходів і мінімізував використання картону та плівки, які традиційно використовувались для пакування. Це не лише зменшення сміття, що опиняється на полігонах, а й внесок у скорочення вуглецевого сліду – менше виробництва одноразових матеріалів означає менше енергії та ресурсів, витрачених на них. Для ринку цей крок став сигналом: навіть у сегменті HOD-доставки можна впроваджувати сучасні підходи, які відповідають принципам циркулярної економіки.

Така трансформація потребувала від компанії серйозних вкладень: лише за три роки IDS Aqua Service інвестувала близько 62 мільйонів гривень у цей проєкт, що допоміг досягти двох цілей одночасно – оптимізації логістики та зменшення навантаження на довкілля. Тож екологічні рішення можуть бути водночас і раціональними з погляду бізнесу. А головне – це внесок компанії в культуру відповідального споживання, коли логістика стає не просто сервісом, а механізмом і драйвером довгострокових позитивних змін.

Унікальні логістичні потужності IDS Aqua Service Ukraine використовуються і для інших проєктів. Один із найяскравіших прикладів – проєкт "Зелена торба", що діє із 2020 року. Це не лише про екологію, а й про відповідальність, яку бере на себе лідер. За п'ять років українці зібрали 100 тонн пластику для переробки, а у 2023 році проєкт отримав новий вимір – "сортуй на дрони". Зібрані пляшки перетворювались на сировину для 3D-друку деталей БПЛА, які отримували школи дронарів.

"Ми показали, що можемо працювати і на клієнтів, і на екологію, і навіть на оборону країни", – підсумувала Олена Трубіхіна.