Як компанія із галузі збалансованого харчування досягла рекордних фінансових показників у 2020

29 грудня 2020, 07:00
Читать новость на русском
СПЕЦПРОЄКТ

Сьогодні в усьому світі спостерігається підвищена увага до здорового способу життя, збалансованого харчування, споживання вітамінів і харчових добавок. Україна – не виняток. Проте, індустрія харчування зіткнулася з серйозними викликами 2020-го.

Однак, в цей непростий час Herbalife Nutrition – світовий експерт в області збалансованого харчування та один з найвідоміших брендів у сфері прямих продажів – перебуває на хвилі довгострокового попиту. Які секрети успіху компанії? Чим живе бренд і як змінюється його стратегія? Як вплинули карантинні обмеження на бізнес-процеси та що компанія пропонує українцям сьогодні? Про це ми говоримо з директором Herbalife Nutrition Україна Тетяною Серебряник, яка очолює український офіс компанії з дня його заснування.

У 2020 році компанія відзначила 40-річчя з дня заснування. Сьогодні Herbalife Nutrition працює у більш ніж у 95 країнах світу: це десятиліття успішної діяльності, сотні тисяч Незалежних партнерів і мільйони задоволених клієнтів по усьому світу. У чому ваша унікальність і відмінність від конкурентів?

Herbalife Nutrition – це компанія, яка вже 40 років працює методом прямих продажів. Наші Незалежні Партнери реалізують продукти Herbalife Nutrition, будучи і персональними консультантами з харчування, і незалежними підприємцями, які самостійно організовують свій бізнес в партнерстві з компанією.

На даний момент ми виграємо, завдяки успішній синергії продукту і унікального сервісу. Herbalife Nutrition не продає просто банки – Herbalife Nutrition пропонує результат, якого клієнти досягають разом з персональним консультантом з харчування: обслуговування та консультація до, під час і після покупки, коли клієнт в будь-який момент може звернутися з питаннями або за підтримкою.

І ще один важливий момент, який відрізняє Herbalife Nutrition від багатьох бізнесів – фактор "щоденного споживання". Тобто, за допомогою консультанта людина вибирає для себе зручну систему харчування, в рамках якого наш продукт стає частиною її щоденного раціону. Найчастіше – на багато років.

Таким чином, наші клієнти не просто використовують продукт, а навчаються змінювати звички харчування і спосіб життя загалом. За допомогою консультанта досягають результатів і стають найкращою рекламою компанії.

Також зазначу, що сьогодні Herbalife Nutrition може пишатися своїм статусом бренду №1 у світі в категорії продуктів для зниження ваги*. Таке високе міжнародне визнання і успіх стали можливими, завдяки унікальним та якісним продуктам, які в своїй основі мають науку, а також в наслідок злагодженої роботи Незалежних Партнерів і компанії.

Всі ці фактори і визначають успіх, унікальність і стабільність компанії.

Окрім того, що компанія відмічає 40-річчя на світовому ринку, офісу Herbalife Nutrition в Україна цьогоріч – 10 років. Ви очолюєте компанію з перших днів і безпосередньо причетні до розвитку, змін та трансформації бренду в реаліях нашої країни. Яких результатів вдалося досягти за цей час?

Досягнень безліч, але все це було б неможливо, якби за красивою картинкою іміджу бренду не стояли живі люди – Незалежні Партнери, які, насправді, і є носіями іміджу, бренду, продукту. Це велика армія успішних в бізнесі людей, щасливих і задоволених клієнтів. Тому найбільше досягнення за 10 років – це наші партнери та їх клієнти, кількість яких збільшилася в рази.

Окрім того, ми займаємо активну позицію на ринку. Компанія є партнером Асоціації дієтологів України і генеральним партнером щорічної науково-практичної конференції з міжнародною участю "Сучасні аспекти раціонального харчування". За 10 років ставлення професійного співтовариства до компанії кардинально змінилося. На даний момент Herbalife Nutrition – це бажаний партнер конференції.

Також компанія є партнером Української Асоціації Прямого Продажу.

У нас – великий продуктовий портфель. Ми пропонуємо споживачам від збалансованих за складом протеїнових коктейлів до спеціалізованих продуктів для підтримки імунітету (наприклад, Іммьюн Бустер, Роузгард, Шизандра, комплекс вітамінів і мінералів для чоловіків і жінок Формула 2)**. А також продукти, які стимулюють процес травлення та підтримують роботу травної системи (Рослинний напій Алое, Вівсяно-яблучний напій). Крім того, у нас представлена лінійка продуктів спортивного харчування.

Herbalife Nutrition надає спонсорську допомогу більш ніж 150 спортивним заходам міжнародного та регіонального масштабу в усьому світі. В Україні компанія, починаючи з 2010 року – незмінний генеральний партнер топового події фітнес індустрії – конвенції Nike + Training Club. Ми три роки поспіль реалізовували приголомшливий соціальний проект "Мій перший кілометр", який у 2019 році трансформувався в сімейну милю "Herbalife Family Run". Це – міні-забіги на короткі дистанції в рамках напівмарафонів і марафонів, спробувати свої сили в яких могли всі бажаючі, незалежно від віку і фізичної підготовки. За три роки на старт забігів вийшло понад 10 тисяч Партнерів і клієнтів у 20 містах країни.

Окрім того, компанія підтримує більше ніж 100 професійних спортсменів по світу та виступає спонсором із харчування для більш ніж 25 провідних футбольних клубів. Один найвідоміших спортсменів, якого підтримує Herbalife Nutrition − Кріштіану Роналду, нападник італійського клубу "Ювентус" і збірної Португалії з футболу. До речі, у співпраці з Кріштіану Роналду компанія розробила спортивний гіпотонічний напій CR7 Драйв**.

Якщо ж говорити про цифри, то за 10 років наш бізнес збільшився у 7 разів, а у 2015 році компанія в Україні показала рекордний приріст і отримала внутрішню престижну нагороду "Країна року №1 в Herbalife Nutrition".

Проте, головне, чого вдалося досягнути – це любов, визнання і довіра споживачів. Ось уже 8 років поспіль Herbalife Nutrition стає переможцем Всеукраїнського конкурсу "Вибір року" в номінаціях "Дієтичні добавки року" і "Програма для корекції і зниження маси тіла". До речі, нагороди 2020 року ми отримали всього кілька днів тому.

Чим ці нагороди цінні для Herbalife Nutrition?

Нагороди "Вибір року" цінні для будь-якого виробника тим, що вибір робить споживач. Для Herbalife Nutrition дуже важливо, що з року в рік споживач підтверджує нашу експертизу і якість продуктів, рівень довіри до компанії залишається високим протягом багатьох років. Хочу підкреслити, що всенародне визнання і довіра до наших продуктів – це спільна заслуга роботи компанії та її Незалежних Партнерів. Ми разом активно просуваємо в маси ідеї збалансованого харчування, здорового і активного способу життя. І нагороди такого високого рівня доказують, що ми рухаємося в правильному напрямку. Це надихає і стимулює підвищувати планку для самих себе.

А для споживачів при виборі продуктів чи послуг наявність премії може стати певним аргументом на користь того чи іншого бренду.

У 2020 році більшість сфер економіки стикнулися із ситуацією, коли потрібно було або кардинально переформатовувати підходи ведення бізнесу, або ж – і це гірший з варіантів – припинити діяльність. Як, оглядаючись на непрості останні 9 місяців цього року, можна охарактеризувати зміни в Herbalife Nutrition?

Наш бізнес будується на тісному спілкуванні консультантів з харчування із клієнтами. І, дійсно, через різкі та неочікувані жорсткі карантинні обмеження, які в нашій країні ввели у березні, довелося дуже оперативно перебудовувати формат ведення бізнесу, шукати інші підходи. Завдяки прийняттю системних рішень компанією та ініціативності Незалежних Партнерів зміни пройшли досить швидко: робота поступово перейшла в соціальні мережі та інші онлайн формати. Всі інструменти, які до пандемії були задіяні в режимі живого спілкування, прекрасно працюють дистанційно: незалежні партнери ведуть Клуби здорового способу життя, проводяться колективні онлайн-сніданки та онлайн-зарядки зі спілкуванням між однодумцями. Неймовірною популярністю користуються онлайн-марафони стрункості. Також не припиняється постійне отримання нових знань та підвищення кваліфікації – тепер навчальні вебінари, онлайн-школи і майстер-класи відбуваються навіть частіше, ніж раніше.

Нещодавно ми запустили мобільний додаток, який вже найближчим часом стане одним із основних каналів комунікації між Незалежними Партнерами і клієнтами. На базі додатку є сервіс привілейованого клієнта, завдяки якому лояльний клієнт може безпосередньо замовляти продукцію у компанії й отримувати індивідуальну знижку на неї. Рішення про привілейованість приймають Незалежні Партнери.

Для офісу, який повинен забезпечити можливість безперебійної діяльності Незалежних Партнерів, великим викликом стала перебудова всіх сервісних і логістичних процесів в онлайн-формат. З початку карантину для підтримки наших Незалежних Партнерів ми навіть організували безкоштовну доставку продуктів, яка діє і на сьогодні. Сьогодні отримати замовлення можна різними способами, і Партнер сам вибирає, що йому зручніше.

Ви вже можете дати оцінку такої трансформації підходів?

2020 рік для Herbalife Nutrition досить успішний за фінансовими показниками. Так, з початку року від кварталу до кварталу компанія демонструє впевнене зростання. А в 3-му кварталі у нас взагалі рекордні показники. У регіоні ЕМЕА – країни Європи (куди входить Україна), Близького Сходу і Африки – зростання відносно 3-го кварталу 2019 року становить 34%, у світі – 23%***.

З чим сьогодні можна пов’язати таку високу популярність компанії?

Надмірна вага – це стратегічна проблема сучасного світу. І причина цього, перш за все, неправильний спосіб життя і незбалансоване харчування. На жаль, правильні звички харчування та активного способу життя не вчать в школі і, найчастіше, не звертають на це питання увагу в сім'ї. Минулого року Міністерство охорони здоров'я України разом з приватними компаніями провели дослідження культури харчування українців, за результатами якого – третина дорослого населення (33%) має надлишкову вагу, а 14% - страждають від ожиріння. Причиною є, безумовно, незбалансоване харчування.

Тому приплив людей різного віку, які хочуть змінити свої звички харчування, знизити або скоригувати вагу, також визначається ситуацією, що склалася. Наші продукти і система супроводу клієнта, як ніколи, актуальні.

А чому споживач обирає саме Herbalife Nutrition?

Цільова аудиторія Herbalife Nutrition – це люди, націлені на здоровий спосіб життя. Тільки дехто з них стає активним споживачем, а дехто – на якомусь етапі – Незалежним Партнером. В пошуках додаткового заробітку чимало людей починають саме з часткової зайнятості. А вже потім, побачивши перші результати від споживання продуктів та бізнес-ефект, отримавши необхідні знання та навички, надихнувшись культурою Herbalife Nutrition, приймають рішення стати Незалежними Партнерами і будувати бізнес на постійній основі. Проте, основна маса споживачів, які приходять в Herbalife Nutrition у якості клієнта, - це все-таки люди з бажанням скоригувати вагу.

Ефективність та безпечність продукції Herbalife Nutrition підтверджені багаторазовими клінічними дослідженнями та визнанням найавторитетніших світових експертів. У компанії розвинена наукова база. Є Науково-консультаційна рада, куди входить велика кількість вчених і експертів з різних країн світу. За нашою компанією стоїть експертиза, а всі наші продукти офіційно сертифіковані – відповідну процедуру, звісно, проходять і в Україні.

З нами працюють кращі вчені світу. Наприклад, Найтворкс** – інноваційний комплекс амінокислот для підтримки серцево-судинної системи – був розроблений у співпраці з Нобелівським лауреатом Луї Ігнарро****.

Таким чином, саме якість продуктів є ключовим драйвером довіри до бренду у Незалежних Партнерів і їх клієнтів. Всі 40 років, що існує компанія, якості приділялася особлива увага. В останні кілька років в наукові розробки, виробничі потужності і технології було інвестовано понад 300 мільйонів доларів. Виробничий цикл включає 14 етапів контролю якості – від відбору сировини на фермерських полях до дотримання вимог безпеки на виході, які пред'являються контролюючими органами, які відповідають за сертифікацію і реєстрацію готової продукції.

Крім того, ефективність досягається не тільки властивостями самого продукту, але й побудованою у співпраці з дієтологами системою. Система харчування – це ціла філософія й спосіб життя. В Herbalife Nutrition це життя починається із зустрічі з Незалежним Партнером, який виступає персональним консультантом і вибудовує індивідуальну щоденну систему харчування, менторства та контролю. А система розвитку багаторівневої роздрібної торгівлі, навчання клієнтів, як побудувати власний бізнес та отримати додатковий заробіток, сприяє тому, що люди залишаються з компанією надовго.

Тетяно, якщо будувати прогнози, що Ви чекаєте від наступного року. Як далі буде розвиватися компанія і ринок в цілому?

Безумовно, 2020 рік показав нам, що будь-які прогнози, будь-які форкасти досить легко піддаються змінам через вплив зовнішніх факторів. Проте, насмілюся зробити прогноз на прийдешній рік.

2021-й буде зовсім іншим, не схожим на жоден попередній. Перш за все, на відміну від 2020-го, суть наступного року полягатиме у побудові довгострокових стратегій розвитку бізнесу, маркетингових стратегій, стратегій виведення на ринок нових продуктів, їх просування та підтримки бізнесу Незалежних Партнерів, які є персональними консультантами зі здорового способу життя.

Очевидно, що сфокусуємося на ще потужнішому зміцненні частки інформаційних технологій – розробці та впровадженні нових онлайн-інструментів, спрямованих на покращення інформування, обслуговування, самообслуговування наших Партнерів і клієнтів. Також будемо приділяти особливу увагу всебічній потужній підтримці лояльності споживачів.

Для нас надважливе питання, як і раніше, – це інформаційна платформа та система навчання. Тому вся можлива інформаційна та навчальна підтримка, яку надає компанія Незалежним Партнерам, розвиватиметься в рамках довгострокової стратегії. Тобто, фокус буде зосереджений на підтримці Незалежних Партнерів та росту їх бізнесу.

Підсумовуючи, скажу, що 2021-й, безумовно, стане роком особливого ​​лідерства. І для наших Незалежних Партнерів, і для мене, як для керівника Herbalife Nutrition Україна. Загалом, я впевнена в успіху Herbalife Nutrition, оскільки наші Партнери уміють перетворювати труднощі на нові можливості. Саме це допомагає компанії уже 40 років долати зовнішні виклики, завоювати нові ринки та успішно розвиватися.

*Footnote: “Source Euromonitor International Limited; per Consumer Health 2019ed, weight management and wellbeing category definition; % RSP share GBO, 2018 data.”

**Дієтична добавка. Не є лікарським засобом

***На основі ключових метрик Herbalife Nutrition Ltd., 3 кв. 2020 р.

****Фонд Нобеля є самостійною організацією і не дає будь-яких експертних оцінок продукції Herbalife Nutrition.