Архів
Курси валют
Погода
      youtube @24
      Loading...
      google @24
      RSS СТРІЧКА
      Загальний RSS

      Топ новини

      Відео новини

      Їм заважають жити наші програми, – голова НСТУ про відключення каналу "UA:Перший"

      У вівторок, 25 вересня, в телевізорах багатьох українців зник колишній "Перший національний телеканал" – "UA: Перший". Той, який мав стати найбільш незаангажованим і об'єктивним з усіх, бо його фінансують не олігархи, а держава. Але та перестала виділяти кошти на незалежне телебачення.

      Експерти припускають, що в такий спосіб хочуть убити незалежного мовника. Бо ж кому, особливо перед виборами, сподобаються розслідувальні проекти в ефірі та відсутність політичної реклами.

      Читайе також: Під сумнівом: чи заборонять в Україні NewsOne та "112 Україна"

      Суспільне телебачення заборгувало 70 мільйонів гривень державному оператору зв'язку РРТ. Голова телекомпанії пояснює, що за трансляцію не заплатили, бо уряд не перерахував обіцяні гроші.

      "330 мільйонів мало бути з цієї суми, але 54 всього лише видали. І ми розмазували, розмазували і воно закінчилося. Все", – пояснив голова правління НСТУ Зурабі Аласанія.

      Міністерство фінансів обіцяло видати решту суми ще в липні. Коли телекомпанія прозвітує про проведені реформи. Але звіт застряг в урядових кабінетах. Як і звернення каналу до Кабміну з проханням погасити борги.

      Як тільки ми цю інформацію отримали, зробили документ, щоб уникнути вимкнення суспільного телебачення. Це було півтора місяці тому. Міністерство фінансів отримало наш проект документу і працює над ним. Дати якийсь прогноз як швидко він пройде я не можу, бо ми не можемо це контролювати,
      – заявив заступник міністра інформаційної політики України Артем Біденко.

      Відключення аналогового мовлення – лише перший наслідок фінансової прірви. Якщо борги не погасять, суспільне можуть відключити і від цифрового ефіру. Крім того накопичуються борги перед податковою та чотирма тисячами працівників. В уряді про ці загрози знають.

      На каналі і в медіаспільності вважають, що справа не у нестачі коштів. А має місце прихований тиск на свободу слова. Суспільне покриває близько 80% території країни. На відміну від олігархічних телеканалів "UA:Перший" не транслює політичну передвиборчу агітацію та провладні виступи. А журналістські розслідування про корупцію як от "Схеми" чи "Наші гроші", які він показує, дратують політиків.

      Це величезний ресурс і його хочуть використати перед виборами. Але відкрито нам нічого ніхто не каже. Лише дають зрозуміти, що от у вас такі є програми, які нам заважають жити,
      – зазначив голова правління НСТУ.

      "Безумовно, не можна виключати бажання політиків поквитатися з цим телеканалом. І зараз низка медійних організацій готує гучну заяву і до прем'єр міністра, і до Верховної Ради, і до президент, адже він як гарант дотримання наших конституційних прав, теж має відреагувати на цю ситуацію, якої не має бути в країні, яка вважає себе демократичною", – розповів головний редактор "Детектор медіа" Наталія Лігачова.

      Та невдовзі з ефіру можуть зникнути й інші телеканали та радіостанції. Адже державний концерн РРТ, якому "UA:Перший" заборгував 70 мільйонів, сам дедалі більше загрузає у боргах. І вже не може сплачувати, наприклад, за електроенергію. А якщо відключать теле- та радіовежі, в екранах телевізорів українці побачать хіба що "Чорний квадрат".

      Що таке НСТУ?Це "Національна суспільна телерадіокомпанія України" або "Суспільне мовлення". НСТУ є акціонерним товариством, 100% акцій якого належать державі. Фінансування НСТУ здійснюється із державного бюджету України, а також від комерційних надходжень.

      Джерело: 24 канал
      powered by lun.ua
      Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
      Коментарі
      Більше новин
      При цитуванні і використанні будь-яких матеріалів в Інтернеті відкриті для пошукових систем гіперпосилання
      не нижче першого абзацу на Телеканал новини «24» — обов’язкові.
      Цитування і використання матеріалів у оффлайн-медіа, Мобільних додатках, SmartTV можливе лише з письмової згоди Телеканалу новин «24».
      Матеріали з маркуванням «Реклама» публікуються на правах реклами.
      Усі права захищені. © 2005—2017, ПрАТ «Телерадіокомпанія “Люкс”», Телеканал новин «24»
      Залиште відгук