Таку думку сайту "24" висловив військовий експерт Дмитро Снєгирьов.

На переконання фахівця, закон про реінтеграцію порушує закон про ЗСУ, закон про оборону і Конституцію. Зокрема, пояснює Снєгирьов, в статті 7 закону про Збройні сили зазначено, що в особливий період керівництво ЗСУ та іншими військовими формуваннями президент може здійснювати через ставку Верховного головнокомандуючого. Робочим органом цієї ставки є Генштаб.

Але згідно з Конституцією президент є Головнокомандувачем, він створює військову ставку і несе персональну відповідальність. А законом про реінтеграцію пропонують створити незрозумілий об’єднаний штаб, де буде окремий начальник – людина з вищого керівного складу ЗСУ. Фактично буде призначено цапа-відбувайла замість Верховного головнокомандуючого,
– вважає Дмитро Снєгирьов.

З іншого боку, зазначає військовий експерт, у прикінцевих положеннях закону про реінтеграцію є пункт, що дозволяє президенту використовувати війська у мирний час. Хоча в преамбулі йдеться про те, що Україна дотримується положень Радбезу ООН про урегулювання конфлікту на Донбасі виключно мирним дипломатичним шляхом.

Нормою про застосування ЗСУ в мирний час президент концентрує весь контроль за силовими структурами в своїх руках. Це посилення президентської вертикалі,
– наголошує Снєгирьов.

При цьому експерт звертає увагу на те, що, коли три роки тому була потреба у військовому стані, ніхто про це не говорив. Зараз немає необхідності в активізації військових дій. Але незадовго до початку президентської виборчої кампанії главі держави надаються повноваження вводити військовий стан. Причому не тільки в Донецькій і Луганській областях.

Нагадаємо, Верховна Рада у першому читанні прийняла законопроект 7163, де розширюються повноваження президента. Він зможе використовувати збройні сили у мирний час та будь-де на території України.

Читайте також: Ні миру, ні війни: як можна врегулювати конфлікт на Донбасі?