Архів
Курси валют
youtube @24
Loading...
google @24
RSS СТРІЧКА
Загальний RSS

Топ новини

Відео новини

Залізо - один з найстаріших матеріалів, відомих людству

Його краще не чіпати. Це - залізо, розпечене до червоного, нагріте до півтори тисячі градусів. Воно розхлюпується, наче вода.

Залізо - один з найстаріших матеріалів, відомих людству. Втім, його і сьогодні все ще широко застосовують в інженерних розробках, які полегшують нам життя. Промисловість потребує щораз більше високотехнічної сталі. Щоб відповідати постійно зростаючим вимогам, сталевари поєднують якомога більше стадій виробництва.

Для автовиробників, зокрема, якість сталі є визначальною - про це не з чужого досвіду знає інженер Крістоф Лакінгер. Він спроектував завод, який виготовляє високоякісні стальні листи для автомобілів.

"Ми перебуваємо у відділі доставки металургійного комбінату ТАКО у Бекерверті - це наш найновіший холоднокатаний металопрокат. Саме тут ми виготовляємо листову сталь для автопромисловості. Листи відповідають найвищим вимогам у питанні якості поверхні та товщини. До прикладу, лист товщиною у 0.8 мм виготовляють з допустимим відхиленням у 8 мікрометрів", - каже сталевар Крістоф Лакінгер.

Перед тим, як настільки тонко розкачати, її потрібно добре почистити. Це відбувається у цьому протравлювальному цеху, його довжина - 125 метрів. Тут сталь розкачують відразу після протравлення. Хоча колись це робилося окремо.

Це - один з найдосконаліших металопрокатів у світі. Майже усі процеси тут повністю автоматизовані. Десятки сенсорних приладів забезпечують сталі належні їй властивості. Вони самі беруть пробу та вимірюють товщину, температуру і нерівності поверхні.

Шість цих катків тиснуть із загальною вагою до 3 300 тонн. Процес називається холодним прокатом, тому що сталь для цього не нагрівають. Втім чим більше стадій виробництва поєднуються, тим важче проконтролювати систему загалом. Це - класичне завдання для комп’ютерів.

"Ми поєднали цілу низку стадій виробництва. Це дало нам змогу досягти суттєвих переваг у якості. Однак інтегрований процес додає складності системі, а отже необхідно ще більше все автоматизувати, щоб належним чином контролювати процес", - каже сталевар Крістоф Лакінгер.

За автоматикою пильно наглядає людина, контролер.

"За кожним процесом на комбінаті можна стежити звідси. Якщо на будь-якій стадії комп’ютер дає збій, ви можете втрутитися. Комп’ютери не мають переваги над людським досвідом. Відтак, втрутитися можна у будь-який момент", - каже контролер Йорк Шрьодер.

Але й комп’ютер можна навчити. Він також набуває певного досвіду і відповідно покращує свої налаштування.

"Навіть сьогодні я все ще вражений операційними стандартами, яких досягає цей комбінат", - каже сталевар Крістоф Лакінгер.

Масивні фабричні машини не просто виробляють сталь. Вони й самі виготовлені здебільшого зі сталі. Відтак не дивно, що Крістоф Лакінгер відчуває певну слабкість до цього матеріалу.

"Я відчуваю особисту симпатію до сталі. Наприклад, я б ніколи не сів за кермо автівки з алюмінієвим корпусом", - каже сталевар Крістоф Лакінгер.

Отож: потрібно багато сталі, щоб зробити високотехнічну сталь. Найстаріший матеріал відомий людині має світлу перспективу - і Крістоф Лакінгер далеко не єдиний, хто так вважає.

Джерело: 24 Канал
Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
powered by lun.ua
Коментарі
СЛУХАЙ ON AIR
РАДІО МАКСИМУМ Радіо Максимум
ЧИТАЧІ РЕКОМЕНДУЮТЬ
Більше новин
Новини інших ЗМІ
При цитуванні і використанні будь-яких матеріалів в Інтернеті відкриті для пошукових систем гіперпосилання
не нижче першого абзацу на Телеканал новини «24» — обов’язкові.
Цитування і використання матеріалів у оффлайн-медіа, Мобільних додатках, SmartTV можливе лише з письмової згоди Телеканалу новин «24».
Матеріали з маркуванням «Реклама» публікуються на правах реклами.
Усі права захищені. © 2005—2017, ПрАТ «Телерадіокомпанія “Люкс”», Телеканал новин «24»
Залиште відгук