У 2016 році держава виділила майже 400 мільйонів на фінансування партій. Ці гроші здебільшого витрачали на рекламу. Однак якщо раніше політики платили за рекламу коштами олігархів, то віднедавна – грошима платників податків.

Представники Комітету виборців України, які найбільше лобіювали державне фінансування партій, кажуть, що хотіли аби партії мали самостійність, а ті взяли і вбухали гроші в рекламу.

Так на прикінці минулого року ми побачили масовану агітаційну компанію Радикальної партії Ляшка, ми побачили масовану агатаційну кампанію "Народний фронт". Вчора партія "Сапомоміч" першою оприлюднил свій звіт в рамках державного фінансування. Із понад 40 мійльонів державних коштів 20 мільйонів були витрачені на агітацію і рекламу,
– розповів голова КВУ Олексій Кошель.

При цьому партії чинного закону не порушили, відтак претензій пред'явити не можна. Тому у КВУ розробили поправки до закону "Про фінансування партій". Пропонують заборонити рекламу на телебачені, радіо, Інтернеті та зовнішню рекламу за державні гроші.

Щоб партійці не наплутали – ініціатори поправки чітко розписали, куди можна гроші витрачати. До прикладу, на рекламу через листівки і плакати – дозволяється. Ще конференції, облаштування приймалень, навчання партійців, семінари, створення аналітичних центрів, волонтерську допомогу армії.

Читайте також: Як у Європі обмежують розмір депутатських зарплат

Також експерти пропонують: лише 20% державних грошей залишати в центральних осередках. Інші витрачати на розбудову місцевих парторганізацій.

Депутати, які підтримують новації від КВУ, днями зареєструють поправки у парламенті. Проте, навіть якщо їх ухвалять, за порушення у цьому законопроекті жодних санкцій не передбачено.