Про це йдеться в спільному листі глави Федерації металургів України Сергія Біленького, президента ОП "Укрметалургпром" Олександра Каленкова, президента Української зернової асоціації Миколи Горбачова, президента "Союзу хіміків України" Олексія Голубова, виконавчого директора Української асоціації виробників феросплавів та іншої електрометалургійної продукції "УкрФА" Сергія Кудрявцева, виконавчого директора Асоціації виробників цементу України "Укрцемент" Романа Скільський, віце-президента асоціації підприємств скляної промисловості "Скло України" Володимира Цветова першому віце-прем'єр-міністру міністру економічного розвитку і торгівлі України Степану Кубіву і міністру інфраструктури України Володимиру Омеляну.

Промисловці повідомляють, що, незважаючи на численні звернення до керівництва ПАТ "Укрзалізниця" через ряд проблем, пов'язаних з тарифною політикою, забезпеченням піввагонами, збільшенням пропускної спроможності ключових залізничних ділянок і т.п., питання до цього часу залишаються невирішеними.

"Протягом останніх трьох місяців спостерігається істотне погіршення реальної ситуації, зокрема, в гірничо-металургійній, машинобудівній, будівельній та енергетичній галузях, що, в першу чергу, пов'язано з втратою значної кількості виробничих і видобувних потужностей на тимчасово непідконтрольній території і необхідністю пошуку альтернативних джерел забезпечення технологічних ланцюгів відповідними сировинними матеріалами, напівфабрикатами і енергоносіями. Ситуацію ще більше ускладнюють проблеми із залізничним сполученням, зокрема, залізниця на сьогодні є основним обмеженням на шляху до розширення виробництва в Маріуполі і збільшення відвантаження через Одеські порти", - сказано в листі.

Так, згідно з даними Державного комітету статистики, рівень промислового виробництва в лютому 2017 року вже знизився на 2,2% в порівнянні з січнем 2017 року.

"Сумарні втрати економіки України від припинення повідомлення з непідконтрольною територією стануть відомі тільки ближче до середини 2017 року, однак вже очевидно, що наслідки цих подій будуть мати вкрай негативний вплив на подальше економічне зростання. В таких умовах тарифна політика держави повинна бути зваженою й спрямованою на стабілізацію ситуації в реальному секторі економіки, а зусилля державної транспортної монополії зосереджені на поліпшенні якості послуг при мінімальних витратах для економіки", - вважають промисловці.

Вони нагадали, що в даний час керівництво ПАТ "Укрзалізниця" планує передати на затвердження фінансовий план на 2017 рік. Однак, незважаючи на декларації про "прозорості", державний монополіст досі не представив для публічного обговорення деталізований проект фінансового плану (з розрахунковими таблицями та всіма необхідними поясненнями), а також не опублікував для розгляду навіть попередній фінансовий звіт про результати 2016 року.

"Складається враження, що нове керівництво ПАТ "Укрзалізниця" взагалі не поспішає залучати до розгляду цього основоположного документу головних вантажовідправників, консолідована частка яких в загальному обсязі вантажоперевезень становить понад 90%, а намагається кулуарно узгодити фінансовий план і чергову індексацію тарифів, що дозволить монополії в короткостроковій перспективі значно збільшити доходи, а її менеджменту отримати матеріальну винагороду за виконання фінансових показників ввіреного їм підприємства відповідно до підписаних з ними трудовими контрактами не за рахунок реалізованих ініціатив щодо поліпшення ситуації в управлінні залізничними перевезеннями, а за рахунок арифметичного збільшення тарифів (про це свідчать заяви в пресі окремих керівників ПАТ "Укрзалізниця" щодо планів по індексації тарифів на 22-25% вже з червня-липня 2017 року)", повідомляють представники асоціацій.

Промисловці підкреслюють, що прийняття такого важливого документа, як фінансовий план ПАТ "Укрзалізниця", можливо тільки після відкритого публічного обговорення з головними споживачами послуг державного монополіста.

У зв'язку з цим представники асоціацій звернулися до С. Кубіва і В. Омеляна з проханням якомога швидше і в повній мірі посприяти публічності обговорення фінансового плану ПАТ "Укрзалізниця" і залученню до цього процесу повноважних представників і фахівців усіх зацікавлених сторін, перш за все, ключових вітчизняних вантажовідправників і профільних асоціацій.