Таку думку в коментарі 24 каналу висловив співзасновник ГО "Доступне авто" Михайло Катрук.

Читайте також: Розмитнення євроблях: що змінює новий закон

Очевидно, відзначив експерт, що старіші автомобілі мають кубатурніші двигуни – вони були менш ефективні, тому потрібен був більший об'єм. Виходить, що розмитнення старіших автобомілів, які купують люди з низьким доходом, є зависоким.

В інтеренеті вже "перемога" щодо того першого розмитненого авто. Але якщо звернутися до цифр, виходить: той автомобіль був митницею оцінений приблизно в 1600 доларів, при цьому лише митних платежів людина сплатила 1800. А ще ж – митні брокери, Пенсійний фонд і військовий збір під час реєстрації. Таким чином людина за зміну номерів з іноземних на українські заплатила суттєво більше, ніж вартість самого авто. Ми банально відбираємо можливість у людей купити старіший, але доступний автомобіль,
– відзначив Катрук.

З іншого боку – ця формула просто мега вигідна для імпортерів нових і маловживаних авто, зазначив експерт. Для елітних авто, як "Лендрузери", раніше акциз був 13-14 тисяч євро, зараз – 600-900 євро. Зрозуміло, що власники таких авто сплачують ПДВ і мито в залежності від вартості авто, але з точки зору акцизу – це дискримінація.

Читайте детальніше: Чи подешевшали євробляхи: міфи про старі і нові авто з Європи

Він додав, що ГО "Доступне авто" відстоює ідею повного скасування акцизу як податку: "Акциз – це податок на високорентабельні, шкідливі або монопольні товари, як електроенергія, паливо, цигарки. До чого тут авто?". Акциз потрібно або скасовувати – в ідеалі, відзначив Катрук. Або, якщо нам все ж треба бюджет наповнювати – то встановлювати акциз за прикладом європейських країн – як процент від вартості авто. Наприклад, у Польщі це 3%.

Нагадаємо, з 25 листопада в Україні набули чинності "закони про євробляхи".