Що передбачає документ і які зміни чекають на пасажирів – у матеріалі сайту 24 каналу.

До теми Кулеба назвав першу країну, з якою Україна готова поновити польоти

Про що йдеться в проєкті закону?

Міністр інфраструктури Владислав Криклій зазначив, що законопроєктом будуть усунуті прогалини, які провокували численні судові суперечки на користь окремих авіаперевізників.

Законопроєкт №2424 передбачає внесення до Повітряного кодексу України низки змін, що стосуються державного авіазбору. Його ставка:

  • для кожного пасажира, який здійснює внутрішній переліт – 0,5 долара, для міжнародних перевезень – 2 долари;
  • за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України, для перевезень у межах держави – 2,5 долари, для міжнародних перевезень з та до України – 10 доларів.

Державний збір не стягується у випадках перевезень:

  • вищих посадових осіб та офіційних делегацій держав;
  • гуманітарної допомоги з/до України згідно з актами Кабміну;
  • перевезень пасажирів, що належать до категорії осіб, які звільняються від сплати зборів згідно з законом;
  • дітей віком до двох років;
  • транзитних пасажирів;
  • пасажирів із сервісними квитками;
  • менше десяти пасажирів одним нерегулярним рейсом;
  • польотів, пов’язаних із забезпеченням проведення робіт з ліквідації наслідків стихійного лиха, авіаційних та інших подій, санітарних авіарейсів (у тому числі перевезень тіла (останків, праху) померлого).

Законопроєкт також передбачає закріплення в термінологічному апараті поняття "державне мито з суб'єкта авіаційної діяльності" та введення відповідальності за порушення порядку або термінів сплати державних зборів.

Документ тепер повинен підписати Володимир Зеленський.

авіа
З пасажирів міжнародних рейсів стягуватимуть 2 долари збору / Фото unsplash

Що це означає для пасажирів?

Як пояснює avianews.com, авіаційний збір буде додаватися до інших авіаційних податків і зборів, включених до квитка. Тобто окремо нічого доплачувати не потрібно: повну вартість, як і раніше, потрібно буде сплачувати своєму агенту або авіакомпанії.

Насправді аналог цього збору в Україні уже існує. Однак, як зазначає видання, у 2015 році між МАУ і державою виникла суперечка щодо його оплати: в авіакомпанії вважають, що збір повинен бути зафіксований на законодавчому рівні, а не визначений рішенням уряду (як зараз). Тоді МАУ перестала його сплачувати й судові суперечки тривають досі.

Важливо Коли відновлять польоти за кордон і всередині України

Як пояснив авіаюрист Андрій Гук, в цілому для пасажирів нічого не зміниться – вони й так сплачували збір з майже кожного квитка. У розшифровці тарифу сума цього збору позначається кодом UD.

Можливо, на 2 долари подорожчають квитки МАУ, яка з певного часу не збирала такий збір від пасажирів, а тепер (коли закон таки приймуть остаточно) буде змушена платити… Хоча не факт, що через те, що МАУ не збирала з вас 2 долари, квитки були дешевші на цю суму,
– зазначив фахівець.

Авіаційні збори у Європі

У звіті Генерального директорату з питань мобільності та транспорту Європейської Комісії зазначено збір, який сплачують пасажири у Європі як для закордонних, так і для внутрішніх авіаперевезень.

Тут, у деяких випадках, суми стягнень відрізняються, залежно від аеропорту (наприклад, Італія) або класу бронювання (наприклад, Велика Британія). Вартість коливається від нуля до понад 40 євро на пасажира (як для в’їзду у Велику Британію).

авіазбір
Середні авіаційні збори на пасажира в ЄС та ЄАВТ / European Commission

авіазбір
Середні авіаційні збори на пасажира в ЄС та ЄАВТ для міжнародних перевезень / European Commission

Словаччина стягує найвищі збори за внутрішні рейси. Однак, через низький обсяг внутрішніх авіаперельотів по Словаччині, середній податковий тягар країни близький до нуля, а доходи від авіаційного збору – незначні.

авіазбір
Міжнародні авіаційні збори є найвищими у Великій Британії, Словаччина стягує найвищі внутрішні податки / European Commission

Європейські країни, не зазначені на картинці вище, не застосовують спеціальні (непрямі) збори для авіації.

Франція

Крім того, як пише Euronews, Франція запровадила еко-збір із авіаліній, які вилітають з країни. Податок змінюватиметься залежно від тривалості рейсу, місця призначення та класу (економ чи бізнес).

Так, польоти в межах Франції або у ЄС оподатковуються у 1,50 євро, рейси економ-класу із ЄС – 3 євро, рейси бізнес-класу в межах ЄС – 9 євро, а рейси бізнес-класу за межами ЄС – 18 євро.

Податок застосовується до всіх компаній, що вилітають із французьких аеропортів, крім рейсів до Корсики, французьких заморських департаментів та територій, стикувальних рейсів.

Читайте також Wizz Air вчергове відклав польоти в Україну до середини червня: що робити з квитками

Нідерланди

Уряд Нідерландів планує ввести з 1 січня 2021 року податок у розмірі 7 євро на кожен квиток на літак, який відправляється з країни. А також – податок на авіаперевезення вантажів у розмірі до 3,85 євро за тонну.

Швеція

Подібний збір існує у Швеції з квітня 2018 року та застосовується до комерційних рейсів (якими летять понад 10 пасажирів), що відправляються зі шведських аеропортів.

Тут вартість також залежить від кінцевого пункту призначення. Якщо літак прямує у країну ЄС, то кожен пасажир сплачує 6 євро, але якщо він подорожує за межами блоку – податок зростає приблизно до 25 євро.

Німеччина

У Німеччині авіаційний податок набув чинності в 2011 році і застосовується до пасажирських рейсів, що вилітають з країни. Для держав-членів ЄС, членів Європейської асоціації вільної торгівлі та третіх країн на однаковій відстані, ставка становить 8 євро. І збільшується до 25 євро для напрямків, розташованих на відстані 6 000 км та 42 євро для місць, розташованих далі 6 000 км.