Менеджер з Транспортно-експедиційної діяльності ТОВ "Негабарит Сервіс" Михайло Лондер розповів 24 Каналу, що компанія "Хмельницькобленерго" повинна здійснювати перевезення гуманітарних енергетичних вантажів на території, де тривають бойові дії. За його словами, їхні водії не можуть перетнути кордон на КПП "Ягодин – Дорогуськ", щоб їх отримати, хоча мають всі потрібні дозволи та навіть звертались до польської поліції.

Дивіться також Це соромно, – журналіст з Польщі про ситуацію на українському кордоні

Дозволи мають строк придатності

Михайло Лондер зазначив, що водії дісталися до кордону ще 19 грудня, однак 21 грудня все ще стоять там в довгій черзі. Попри те, що вони мають забрати в Польщі гуманітарний вантаж та перевезти його до України, їх не пропускають протестувальники.

Також чоловік зазначив, що насправді поїздка була запланована ще до початку блокади кордону.

Крім цього, водії двох транспортних засобів мають листи-прохання від польської урядової організації Польщі Rzadowa Agencja Rezerw Strategicznych, але це ніяк не вплинуло на ситуацію.

Прохання
Лист, де вказано, що це гуманітарні вантажі / Документ, наданий 24 Каналу

Крім цього, водії також звертались до польської поліції, однак, за словами Михайла, вони не змогли нічим допомогти, адже по суті просто охороняють протестувальників.

Дозвіл на перевезення цих трансформаторів чинний до 29 грудня 2023 року, тобто ще 8 днів. Крім цього, за цей дозвіл було заплачено.

Дозвіл
Дозвіл на перевезення трансформаторів / Документ, наданий 24 Каналу

Як розв'язати проблему на польсько-українському кордоні

  • Польські перевізники знову розпочнуть блокаду кордону з Україною. Було б добре, якби Єврокомісія почала нарешті жорсткіше діяти на такі заходи, але вони поки відсторонюються. Про це 24 Каналу розповів головний консультант Національного інституту стратегічних досліджень Іван Ус.
  • Польща та Україна є демократіями, тому для розблокування кордону доведеться проходити відповідні процедури. Це вимагає більшого часу. Все має відбутися згідно із законом.
  • Блокування кордону з Україною впливає і на інші держави. До прикладу, німецькі виробники не отримують ізольовані проводи та свічки запалювання, які використовують для виробництва автомобілів. Це посилить тиск на Польщу.