Наказ NHTSA вимагає від компаній, які підпадають під його дію, повідомляти про аварії, що сталися на дорогах загального користування в США.
Цікаво Нові ринки та бізнес без меж: успішний досвід Amazon, Virgin Group і Київстар
Під вимогу звітності про ДТП потрапляють автомобілі всіх виробників обладнані системами автопілота та навіть транспортні засоби, які обладнані функцією автоматичного утримання смуги руху, тобто як ADAS так і ADS відповідного рівня
Що таке ADAS та ADS
ADAS (Advanced Driver Assistance System) – це низка функцій, які передбачені в комплектації авто або додаються додатково і призначення їх – допомога водію. Система повідомляє про наявність проблематичної ситуації яка виникла, або може виникнути на дорозі, тобто автоматизує і підвищує рівень безпеки транспортного засобу.ADS (Automated Driving Systems) – системи автономного управління автомобілем. Мають п'ять рівнів інтеграції, від мінімальної участі електроніки, до повністю автономного управління без участі водія. Рівні 3 – 5 передбачають: 3 – більшість функцій водіння та моніторинг проїжджої частини автоматизовані, 4 – всі функції керування автомобілем та моніторингу автоматизовані, 5 – усі функції водіння та взаємодія з довкіллям проходять без участі водія-людини.
Дивіться відео повністю автономного руху авто Tesla:
Що хочуть знати федеральні органи США
Основна місія NHTSA – безпека. Ввівши обов'язкову реєстрацію аварій, агентство отримає доступ до найважливіших даних, які допоможуть швидко виявити проблеми безпеки, що можуть виникнути в цих автоматизованих системах,
- сказав Стівен Кліфф, виконуючий обов'язки адміністратора NHTSA.
Звіт після ДТП
Впродовж одного дня після отримання інформації про аварію компанії повинні повідомити про дорожньо-транспортні пригоди за участю автомобілів, оснащених ADAS рівня 2 або ADS рівня 3-5, в яких було зафіксовано:
- травми підтверджені лікарськими висновками
- летальні випадки
- евакуація автомобіля,
- спрацьовування подушок безпеки
- шкода, заподіяна іншим учасникам дорожнього руху, в тому числі пішоходам або велосипедистам.
Повний звіт повинен бути представлений через 10 днів після отримання інформації про аварію.
Щомісячний звіт
Щомісяця компанії повинні повідомляти про всі інші дорожньо-транспортні пригоди за участю автомобіля, оснащеного системою ADS, які спричинили незначні травми або матеріальні збитки. Звіти повинні оновлюватися щомісяця з урахуванням нової або додаткової інформації та охоплювати всі ДТП, про які компанія отримала повідомлення.
Захмарні суми штрафів за неподання інформації
У разі невиконання постанови компаніям загрожує щоденний штраф в розмірі 22 992 доларів, а максимальна сума штрафу може скласти "понад 100 мільйонів доларів". Також NHTSA може звернутися до Міністерства юстиції для подальших санкцій щодо компанії-порушника.
Що чого тут саме Tesla
Експерти твердять, що таке рішення американського федерального регулятора дорожнього руху зокрема зумовлено значним зростанням кількості аварій на дорогах США за участю автоматично керованих автомобілів Tesla. Проблема у тім, що доволі складно визначати ступінь участі автономних систем управління автомобілями Tesla у ДТП, багато з яких мали летальні результати. Американські посадовці вважають, що надання компаніями таких даних, унеможливить вільну інтерпретацію результатів ДТП за участю автоматично керованих автомобілів.
У даному контексті, слід нагадати, що після аварії автомобіля Tesla 18 квітня цього року у Техасі, Ілон Маск у твіттері повідомив, що, на його думку, в цьому випадку автопілот не було задіяно, і вини автоматизованих систем управління у смертельному ДТП немає.
Крім цього, що у березні поточного року NHTSA почала детальну перевірку останніх 23 аварій Tesla, в яких міг використовуватися автопілот.