Чому обурились автовиробники?

Лист із критикою політики ЄС підписали Асоціація європейських виробників автомобілів (ACEA) та Європейська асоціація постачальників автомобілів (CLEPA) та надіслали президентці ЄК Урсулі фон дер Ляєн, передає 24 Канал.

Дивіться також Українці купують більше китайських авто: які марки найпопулярніші

У документі зазначено, що виконання амбітних стандартів для легкових автомобілів і фургонів на 2030 та 2035 роки у сучасних умовах практично неможливе.

Які виклики постали перед виробниками?

Попри заплановані інвестиції понад 250 мільярдів євро у зелений перехід і сотні нових моделей електромобілів, виробники стикаються із серйозними проблемами, як от повна залежність від Азії у виробництві батарей, високі ціни на електроенергію та 15% мито США на експорт європейських авто.

Через це частка електромобілів на ринку лишається низькою: 15% серед легкових авто, 9% серед фургонів і 3,5% серед вантажівок.

Тож, автовиробники закликаои переглянути підхід і дозволити технологічну нейтральність, включно з гібридами, водневими авто та ефективними двигунами внутрішнього згоряння.

Робота, зустрічі, поїздки на природу – відтепер не треба обирати між представницькою зовнішністю та потужністю, адже зі Škoda Superb ви обираєте все це плюс найважливіше – комфорт та безпеку для кожного члена вашої родини. Цей флагманський кросовер поєднав найсучасніші системи допомоги водію, високу потужність та ретельно продуманий інтер'єр. Модель оснащена LED-фарами, системою Side Assist та повним приводом, аби без перешкод прокладати собі та близьким дорогу туди, де на вас чекають нові відкриття.

Чи є шанс на зміну політики?

Стратегічний діалог про майбутнє автомобільної промисловості, запланований на 12 вересня, виробники називають останнім шансом ЄС скоригувати політику.

"Світ кардинально змінився з моменту встановлення поточного курсу, і стратегія ЄС для автомобільного сектору повинна змінитися разом з ним", – зазначили президенти ACEA та CLEPA.

Довідково. У 2023 році Рада ЄС затвердила нові стандарти викидів вуглекислого газу для автомобілів та мікроавтобусів. Ті передбачають скорочення викидів на 55% для легкових авто та на 50% для мікроавтобусів до 2030 року у порівнянні з 2021-м. А з 2035 року всі нові автомобілі в ЄС повинні стати кліматично нейтральними.