Зазначається, що на внутрішньому ринку купують переважно преміальні автомобілі, а ось із-за кордону везуть електрокари. Про це свідчать дані Інституту досліджень авторинку.
Читайте також Гнучкість, надійність та безпека: як і навіщо бізнесу мігрувати у хмару
"Молоді" вживані авто посилюють конкуренцію з первинним ринком
Як зазначають в Інституті досліджень авторинку, у жовтні 2022 року показник продажів автомобілів віком до 3 років в Україні був на 9,7% нижчим, ніж у вересні. Проте, "молоді" вживані авто все одно наздоганяють показники первинного ринку – для порівняння, українці у жовтні придбали 3 200 автівок "з салону".
Так, вживані авто не старше ніж 3 роки стали популярнішими майже вдвічі. В Інституті дослідження авторинку це пов'язують як із падінням доходів громадян унаслідок повномасштабної війни, так і з дефіцитом нових машин в офіційних дилерів.
До слова, більш ніж половину авто віком до трьох років у жовтні українці придбали на внутрішньому ринку – 64% або 1 800 одиниць. Найпопулярнішими з топ-10 моделей цього сегменту є легковики преміумкласу, а саме:
- Volkswagen ID.4 – 86 одиниць;
- Toyota Land Cruiser Prado – 79 одиниць;
- Toyota RAV-4 – 79 одиниць;
- Toyota Camry – 67 автомобілів;
- Toyota Land Crusier – 67 транспортних засобів.
З-за кордону, своєю чергою, було імпортовано 1 тисяча легковиків віком до 3 років, або ж 36% від загальної кількості у сегменті. Більшість із ввезених авто при цьому припадає на електрокари, а топ-5 виглядає так:
- Volkswagen ID.4 – 124 одиниць;
- Tesla Model Y – 80 одиниць;
- Honda M-NV – 69;
- Tesla Model 3 – 54;
- Nissan Leaf – 21 автомобіль;
Зауважимо, що експерти при цьому не виключають, що серед розмитнених "майже нових" авто у жовтні значна частина може бути "сірим" імпортом, тобто коли автівка оформлюється, як вживана, але фактично є новою. На це вказує те, що чверть імпортованих авто минулого місяця – 2022 року випуску.