Українцю Сергію Малику знадобилося 60 днів, аби почаклувати над своїм "Дніпром" 1993 року та перетворити його на швидкісного монстра, що розігнався до 116 кілометрів на годину. При чому це не максимальна швидкість. За правилами Бонневілля, визначають середню швидкість заїзду в певній ділянці, яку до того ж треба повторити наступного дня. Сталевий кінь з Києва зумів перевершити рекорд "Harley-Davidson", який протримався 10 років.
Окрім цього, український мотоцикл встановив рекорд у класі двигунів 650 кубічних сантиметрів. Після таких новин особливо сумно констатувати, що заводу фактично немає. На місці цехів – одні руїни. Востаннє звідси виїжджали новенькі мотоцикли в середині 2000 років. Усе, що залишається – згадати славні моменти культового КМЗ.
Читайте також: "Козак-2" – єдиний український бронеавтомобіль, що пройшов процедуру дослідного підриву
Виробництво почалося після Другої світової війни, коли українським інженерам дістався німецький BMW R 71. Вигадувати нічого не стали – просто скопіювали. І у 1950 році уже вітчизняний М-72 вийшов у серійне виробництво. За 6 років модель допрацюють і представлять удосконалену К-750 з "люлькою", яку в народі прозвали "касік". Щороку з конвеєрів сходило по 50 тисяч одиниць. До речі, саме їх використовували в міліції СРСР як патрульний транспорт.
Мотоцикл, виготовлений на Київському мотозаводі
Поступово кияни розробили цілу лінію мотоциклів. Деякі з них використовували для ескорту партійних чиновників, деякі готували спеціально для експорту.
У 1971 році кияни й незчулися, як святкували випуск свого мільйонного мотоцикла. Та справжню любов до "Дніпра" несподівано продемонструють італійці. А все завдяки дилеру радянської техніки Луїджі Мартореллі. У січні 1975 року, випередивши ралі Париж Дакар на 4 роки, шалений італієць організовував експедицію через Сахару. Чотири УАЗи та мотоцикл Дніпро М-9. Якщо з УАЗами все зрозуміло, то прохідність мотоцикла з коляскою посеред сипучих пісків просто приголомшила італійців.
Читайте також: Український бронеавтомобіль для тактичних завдань
За словами Луїджі, М-9 вів себе, як гаряча конячка, що стрибає назустріч перепонам. Аби не вилетіти із сидіння, водію доводилося часом стояти на підніжці. Пройшовши одинадцять тисяч кілометрів у надскладних умовах, у Дніпрі довелося замінити лише спиці на колесах.
Забіг, який активно висвітлювали у пресі, став найкращою рекламою для українського заводу. Уже і б цього було достатньо, але несподівано у фанати київських байків записався й Адріано Челентано. Затятий любитель двоколісних мав у своєму гаражі й кілька моделей від КМЗ. Потрапили вони й на великі екрани.
Українські мотоцикли потрапили до кінострічки "Ас" та "ось рука" з Адріано Челентано
У наші дні мотоцикли від КМЗ тримаються хіба що на ентузіастах, які у своїх гаражах вселяють у ці раритети життя. Улітку 2017 року фани українських байків представили нову лінію – Дніпро Вінтаж.