Про це 24 каналу розповів експерт, директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн. Він каже, що зараз є прорив на ринку пального.
До теми Одна з мережевих АЗК повністю знімає обмеження на відпуск пального
На його думку, "розрядити" ситуацію дозволило скасування державного регулювання цін на пальне в кінці травня.
"Через це за минулий місяць-півтора зросло постачання пального, кількість імпортерів в Україні зараз у 2,5 разів більша, ніж було до війни", – сказав Куюн.
Коли чекати пікове навантаження на пальне
Але експерт каже, що розслаблятися зарано, надалі ситуація з пальним буде залишатися напруженою.
В нас попереду серпень, вересень, а це пікові місяці навантаження на пальне. Бо це завжди жнива, активізація бізнесу, там треба буде ще більше пального і привозити його буде все складніше,
– заявив Сергій Куюн.
Він пояснив, що на ці місяці – з серпня по жовтень – будуть жнива, буде збільшений експорт, а це навантаження на транспортну інфраструктуру.
За його словами, коли в країні війна, то може статися будь-що, не можна виключати якісь сценарії.
"Ворог тримає "на прицілі" нашу нафтову інфраструктуру. Нещодавно знову були удари по нафтопереробних заводах, тоум тут не можна нічого виключати", – відповів він
Окрім того, як зазначив Куюн, зараз весь світ вступає у фазу серйозного дефіциту пального.
Для Європи великою проблемою буде відмова від російських енергоресурсів. Тому нам буде все важче знаходити пальне,
– підсумував експерт.
До слова, перша віцепрем'єрка – міністерка економіки Юлія Свириденко розповіла, що аби розв'язати проблему дефіциту, потрібно і надалі збільшувати обсяги імпорту.
За словами Свириденко, на Заході України вже майже відсутні черги на АЗС, а ринок – повністю насичений. Наразі працюють над тим, щоб досягти такого рівня запасів і на Сході.
Додамо, що середня ціна на пальне станом на 1 липня така:
- Бензин А-95 – 50,61 гривні;
- Бензин А-92 – 49,50 гривні;
- Дизельне паливо – 56,38 гривні.
Відео до теми – Україна може стати основним експортером електроенергії в Європу