Але щоб уникнути справжньої крові, ця процедура вкрай необхідна. Перші краш-тести почали проводити ще в 50-х роках. Автовиробники намагалися зрозуміти як зміни в дизайні автомобіля впливають на безпеку водія.
Для цього використовували невеличкі платформи на коліщатах. Роль водія виконувало куряче яйце. На перший погляд ці тести здавалися смішними.
Втім, саме вони наштовхнули шведського інженера Нільса Боліна на відкриття триточкового па́са безпеки. Першим серійним автомобілем з пасами безпеки стало Volvo 1959 року випуску. З того часу паси випробувані на яйці врятували тисячі людських життів.
Завдяки краш-тестам система безпеки постійно вдосконалюється. Замість яйця – з’явились манекени, інколи у випробуваннях беруть участь і люди.
Автовиробники почали тестувати не лише лобове зіткнення. З’явилося дорожче обладнання для імітації удару збоку чи ззаду. Для додаткового захисту запровадили революційні на той час поду́шки безпеки. Компанії виділяли шалені гроші на систему безпеки. Втім, ці капіталовкладення - виправдані, адже безпечні авто продаються краще.
Краш-тести здобули популярність і серед виробників мобільних телефонів, ноутбуків та іншого обладнання.
Тож якщо під час чергового падіння ваш телефон не розлетівся на друзки, варто подякувати виробникам, які не економили на краш-тестах.