Впав після "вдалого" ремонту: все про авіатрощу пасажирського Superjet 100 у Підмосков'ї
У Підмосков'ї впав пасажирський літак Sukhoi Superjet 100. На момент інциденту в ньому перебував тільки екіпаж, який і загинув.
Літак впав орієнтовно о 15 годині 12 липня за російським часом. Дані про інцидент підтвердили у російському МНС, а також в Росавіації. Що відомо про падіння літака – читайте у тексті 24 Каналу.
Дивіться також У Підмосков'ї розбився пасажирський літак
Як та де впав Superjet
Російські оперативні служби повідомили, що літак Sukhoi Superjet впав у Коломенському районі Підмосков'я. Очевидці відразу ж повідомили, що повітряне судно приземлилось у лісовому масиві.
Перед цим Superjet довго кружляв у районі Воскресенська, проте впав і вибухнув.
Росіяни повідомляли про падіння літака: дивіться відео
Російські оперативні служби розповіли, що літак:
- прямував із заводу Луховиці в аеропорт Внуково;
- летів без пасажирів – на борту було тільки троє членів екіпажу;
- пролетів буквально 20 кілометрів від місця злету;
- впав під час тестового польоту після "вдалого" планового ремонту.
Згодом очільник Коломни заявив, що нібито точне місце падіння літака у Підмосков'ї – це лісовий масив біля села Велике Карасьове.
Ймовірне місце падіння літака: дивіться на карті
Пропагандисти зазначили, що:
- відкрили кримінальну справу за статтею про порушення правил безпеки експлуатації повітряного транспорту;
- розслідувати катастрофу буде Міждержавний авіаційний комітет (МАК), за участю фахівців Росавіації.
Літак впав через 7 хвилин після вильоту
Superjet зазнав аварії через 7 хвилин після зльоту. Це був перший політ після двомісячного технічного обслуговування,
– з'ясували росЗМІ.
Вони розповіли, що російський літак:
- злетів з аеродрому в Луховицях о 14:52 12 липня;
- за даними російських журналістів, о 14:57 літак летів на висоті 1500 метрів, а потім різко почав знижуватися;
- о 14:58 – висота була 1300 метрів;
- о 14:59 – літак за сім секунд втратив понад 600 метрів;
- о 14:59:28 – його мітка вже зникла з радара.
Борт із номером RA-89049 з 6 травня перебував на технічному обслуговуванні в центрі технічного обслуговування та ремонту на Луховицькому авіаційному заводі імені Вороніна.
За інформацією джерел, роботи велися з 6 травня по 12 липня: виконувались загальні візуальні, детальні та спеціально-детальні огляди щодо контролю працездатності всіх основних систем літака,
– заявило російське видання.
Який же літак впав: у Росії не могли вирішити
До речі, спочатку пропагандисти й Росавіація запевняли, що це був перший "імпортозамінний" зразок російського SJ-100 (SSJ-NEW). Адже у літака бортові системи були розроблені та виготовлені в Росії, але двигуни все ще франко-російські SaM146.
Проте згодом у російському міністерстві промисловості та торгівлі запевнили, що нібито літак, який впав, не є повністю імпортозамінним Sukhoi Superjet 100NEW-95.
Росіяни уточнили, що, мовляв, впав літак авіакомпанії "Газпром Авіа". У ворожій об'єднаній авіабудівній корпорації заявили, що нібито:
- літак був в експлуатації з 2014 року;
- новий Superjet з імпортозамінними системами буцімто завершив випробувальний політ і успішно приземлився на аеродромі в Раменському.
Хто загинув на борту
Пасажирів на борту не було. Три члени екіпажу, за попередніми даними, загинули. Жертв серед населення немає,
– заявила російська пропаганда.
Згодом вони уточнили, що на борту перебувало двоє пілотів та один бортпровідник:
- Євген Булавко – капітан;
- Максим Лукманов – другий пілот;
- Владислав Харламов – бортпровідник.
Які ймовірні причини падіння літака в Підмосков'ї
Голова Коломни Алєксандр Гречищев поспішив заявити, що вони дістались до місця падіння літака. Для населених пунктів нібито загрози нема.
Голова Коломни показав місце авіатрощі: дивіться відео
Росіяни показали кадри падіння літака / Фото росЗМІ та місцевої влади
Причини падіння літака російські пропагандисти спочатку не назвали, проте розповіли з посиланням на джерела у правоохоронних органах, що силовики вже прийшли на завод, де ремонтувався Superjet, що впав у Підмосков'ї. Вони вилучали, найімовірніше, на Луховицькому авіаційному заводі імені Вороніна документи та зразки палива.
Слідчі розпочали проведення слідчих дій на заводі, де ремонтувався лайнер, який зазнав аварії в Московській області. Вилучається документація на літак, у тому числі документи, пов'язані з ремонтом,
– заявили росЗМІ.
Також джерела у правоохоронних органах заявили, що через інцидент проведуть низку експертиз, включно з технічною.
Однак оперативні служби вже розповіли росЗМІ, що, за попередніми даними, літак Superjet міг впасти через відмову двигуна.
За попередньою версією, відмова двигуна, якась несправність стала причиною катастрофи. Причина, найімовірніше, технічна,
– заявив співрозмовник росЗМІ.
Згодом екстрені служби повідомили російським пропагандистам, що причиною аварії SSJ-100 у Підмосков'ї могла стати одночасна відмова двох двигунів літака.
Варто зауважити, що двигуни SaM146 росіяни раніше виготовляли та виробляли разом з Францією. Проте наразі через санкції вони не продовжують співпрацю.
До речі, це третя авіакатастрофа літака Superjet із загиблими в історії. Відомо, що:
- перша сталася 2012 року під час демонстраційного польоту в Індонезії;
- друга – у травні 2019 року, коли в російському Шереметьєво загинула 41 людина.