Так, у небі країни-агресорки зауважили одразу два повітряні командні пункти Ту-214ПУ-СБУС та три інші урядові літаки міноборони Росії. Однак варто зауважити, що цей показовий політ, вочевидь, був лише демонстрацією на тлі засідання у форматі Рамштайн, яке проходить 14 лютого.
Варте уваги Винищувачі, боєприпаси, танки: що Україна може отримати після дев'ятого "Рамштайну"
Активність російської авіації
Як зазначають у ЗМІ, серед повітряних суден "судного дня" були:
- два спеціальні літаки, які належать до повітряних пунктів Ту-214ПУ-СБУС,
- один Ту-214ОН, який є модифікацією для збору інформації за програмою "Відкрите небо",
- два Ту-154.
Два Ту-154 злетіли з аеродрому "Чкаловський" у Москві у напрямі Архангельська, але повернули назад,
– повідомили у ЗМІ.
Рух літаків "Судного дня" / Скриншот
Рух літака Ту-154 (RA-85563) / Скриншот
Що відомо про повітряні судна
Варто зауважити, що Ту-214ПУ-СБУС, який є повітряним командним пунктом, містить у собі весь комплекс засобів для керування військами у небі. Цей літак оснащений потужними засобами зв'язку.
Також він може працювати у режимі ретранслятора та забезпечувати стійкий зв'язок між різними командними пунктами у випадку "нештатних ситуацій", коли інші засоби зв'язку не працюють. Проте, як підкреслили у Defense Express, одночасний політ одразу двох таких літаків RA-64529 та RA-64530 виглядає доволі дивним.
Щодо Ту-214ОН під реєстраційним номером RF-64525, то він є повітряним комплексом оптичної та радіотехнічної розвідки. Про один з Ту-154 з реєстраційним номером RA-85843 відомо, що він до 2020 року перебував не у льотному стані тривалий час.
Призначення цього літака, скоріш за все, залишилось без змін у вигляді пасажирського борту,
– розповіли у Defense Express.
Інший Ту-154 (RA-85563) відомий ще з 2011 року, коли після багаторічної перерви у польотах ледь не розбився через відмову керування.
Відтак з огляду на маршрути польотів, кількість літаків та їхній стан, можна припустити, що цей політ був тренувальним та демонстраційним.