Для патрулювання використовують гелікоптери та армійські вантажівки-всюдиходи, а пішим нарядам доводиться долати до 30 кілометрів складними гірськими маршрутами. Про те, як охороняють цю небезпечну високогірну ділянку, розповідає 24 Канал у межах програми "Кордон.UA".

Дивіться також: Тиса – не єдина небезпека: відео з місця, де ухилянти найчастіше намагаються втекти за кордон

Що чекає на тих, хто вирішує перейти кордон через високогір’я?

Анонімні ділки за тисячі доларів продають "легку прогулянку" до Румунії, яка насправді є смертельно небезпечною через високогір'я, холод, складний рельєф і диких звірів.

Перший вихід у гори дався мені дуже важко – морально було нестерпно. Повернувся виснаженим: серце калатає, тиск стрибає, задишка. Але з часом, коли постійно працюєш у таких умовах, організм звикає,
– сказав Ігор Шевченко, інспектор прикордонної служби.

У горах, де останнім часом значно побільшало диких звірів, а допомоги чекати нізвідки.

Дістатися Піп Івана Мармароського можна різними шляхами, але найшвидше – гелікоптером прикордонників.

Як гелікоптер допомагає патрулювати важкодоступні ділянки кордону?

Екіпаж гелікоптера Airbus-125 в небі щодня. Його використовують лише з практичною метою: для висадки нарядів, моніторингу кордону та пошуково-рятувальних операцій.

Політ у горах значно ризикованіший через різкі перепади висот, тумани, хмарність, дощі й особливо сильні вітри, що можуть легко розхитати легкий гелікоптер. Пілоту, який безпосередньо керує гелікоптером допомагає штурман – його завдання – контролювати навколишнє середовище, технічний стан машини та її положення у просторі.

Висадка прикордонників у горах має обмеження: погодні умови, не більше двох осіб на борту, ліміти ваги й об'єму наплічників. Якщо наряд численніший або має багато амуніції та зброї, замість гелікоптера використовують армійську вантажівку-всюдихід – менш комфортно, але надійно.

Що ще відомо про роботу прикордонників?

  • У навчальному центрі ДПСУ новобранців навчають базовим бойовим навичкам: безпечному пересуванню в мінних полях, діям під обстрілами, копанню окопів і протидії ворожим дронам.

  • Україно-угорський кордон залишається небезпечним через стрімку Тису та диких звірів, кількість яких зростає. Попри використання сучасних технологій, основне навантаження у виявленні порушників і забезпеченні безпеки лежить на прикордонниках.

  • На пунктах пропуску на Закарпатті встановлюють бетонні блоки, щоб посилити безпеку та захистити шлагбауми й інші об’єкти інфраструктури від можливих ушкоджень.