Бойовий льотчик Олександр із позивним "Каспер" керував фронтовим винищувачем МіГ-29. Після операції на Зміїному він прикривав бомбардувальники та штурмовиків під час звільнення правобережжя Херсонщини.
Читайте також Полум'я почало добиратись до мене, – пілот Karaya розповів, як врятувався з палаючого літака
До речі, "Каспер" – це ім’я привида з мультфільма. Пілот жартує, що привид неочікувано з’являвся і непомітно зникав. Це схоже на роботу льотчиків.
На його Олександра – 3 збиті крилаті ракети та 3 Shahed. За визначні особисті заслуги в захисті країни Олександр нагороджений орденом Богдана Хмельницького.
Льотчик із позивним "Каспер" / Фото Army inform
Звільнення Зміїного
Олександр пригадує, що його відрядили на один з оперативних аеродромів для бойової роботи. Він прикривав штурмову та бомбардувальну авіацію, літаки Су-25 та Су-24М під час повітряної складової операції зі звільнення Зміїного.
- Літаки підіймалися в небо з різних оперативних аеродромів.
- У визначеному районі вони зустрічалися з ударною групою і на малій висоті разом прямували до острова.
- Штурмова та бомбардувальна авіація завдавала ударів по цілях на Зміїному, а винищувачі прикривали їх.
Операція зі звільнення Зміїного / Фото Army inform
"Каспер" зазначив, що пара МіГ-29 виходила в зону чергування в Чорному морі на відстань близько 100 кілометрів від узбережжя. Вони мали перехоплювати ворожі повітряні судна, виконувати демонстраційні дії.
Ми мали зробити все, аби російські літаки не загрожували і не заважали нашим бомбардувальникам і штурмовикам атакувати цілі на острові. Росіяни випускали по нас ракети. Ми маневрували, аби уникнути ураження,
– пригадав пілот.
Тоді ударна група атакувала наземні цілі. Олександр з колегами чекали від них у радіоефірі певних кодових слів, які означали успішне завершення виконання завдання. "Каспер" підсумовує, що це був найочікуваніший сигнал для них.
Льотчик керував винищувачем МіГ-29 / Фото Army inform