Бойовий льотчик Олександр із позивним "Каспер" керував фронтовим винищувачем МіГ-29. Після операції на Зміїному він прикривав бомбардувальники та штурмовиків під час звільнення правобережжя Херсонщини.

Читайте також Полум'я почало добиратись до мене, – пілот Karaya розповів, як врятувався з палаючого літака

До речі, "Каспер" – це ім’я привида з мультфільма. Пілот жартує, що привид неочікувано з’являвся і непомітно зникав. Це схоже на роботу льотчиків.

На його Олександра – 3 збиті крилаті ракети та 3 Shahed. За визначні особисті заслуги в захисті країни Олександр нагороджений орденом Богдана Хмельницького.


Льотчик із позивним "Каспер" / Фото Army inform

Звільнення Зміїного

Олександр пригадує, що його відрядили на один з оперативних аеродромів для бойової роботи. Він прикривав штурмову та бомбардувальну авіацію, літаки Су-25 та Су-24М під час повітряної складової операції зі звільнення Зміїного.

  • Літаки підіймалися в небо з різних оперативних аеродромів.
  • У визначеному районі вони зустрічалися з ударною групою і на малій висоті разом прямували до острова.
  • Штурмова та бомбардувальна авіація завдавала ударів по цілях на Зміїному, а винищувачі прикривали їх.


Операція зі звільнення Зміїного / Фото Army inform

"Каспер" зазначив, що пара МіГ-29 виходила в зону чергування в Чорному морі на відстань близько 100 кілометрів від узбережжя. Вони мали перехоплювати ворожі повітряні судна, виконувати демонстраційні дії.

Ми мали зробити все, аби російські літаки не загрожували і не заважали нашим бомбардувальникам і штурмовикам атакувати цілі на острові. Росіяни випускали по нас ракети. Ми маневрували, аби уникнути ураження,
– пригадав пілот.

Тоді ударна група атакувала наземні цілі. Олександр з колегами чекали від них у радіоефірі певних кодових слів, які означали успішне завершення виконання завдання. "Каспер" підсумовує, що це був найочікуваніший сигнал для них.


Льотчик керував винищувачем МіГ-29 / Фото Army inform