Мільярди гривень на рекламу: які партії витратили найбільше грошей з держбюджету

29 вересня 2021, 16:47
Читать новость на русском

Політичні партії в Україні за останні 5 років витратили більше ніж 3 мільярди гривень. Більшість з цих грошей взяли з держбюджету.

Голова Комітету виборців України Олексій Кошель 29 вересня оприлюднив дослідження "Вплив 4 років державного фінансування на розбудову політичних партій в Україні". Витрати проаналізували з часу запровадження державного фінансування за термін з 2016 до 2020 року.

До теми Притула оголосив про створення власної партії

"За останні 5 років українські політичні партії витратили понад 3 мільярди гривень і левова частка цих грошей – це отримані в межах державного фінансування політичних партій", – сказав він.

Хто витратив найбільше

У Комітеті виборців наголосили, що найбільше протягом останніх 5 років витратила "Радикальна партія" Олега Ляшка – 644 мільйони гривень. Партія також витратила найбільше на парламентську виборчу кампанію у 2019 році – майже 115 мільйонів гривень.

Крім того, всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" використало за 5 років 631 мільйон гривень, з них 87 мільйонів – на парламентську кампанію 2019 року.

Зверніть увагу 1000 сторінок і 5 кілограмів: що приховує проєкт Держбюджету-2022

Які партії витратили менше

Кошель розповів, що політсила "Європейська Солідарність" з 2016 року витратила 577 мільйонів гривень, а "Слуга народу" за 2 роки діяльності – 513 мільйонів гривень. Після них партія "Опозиційна платформа – За життя" – 190 мільйонів гривень і ВО "Свобода" – 119 мільйонів гривень.

Кошель додав, що партія "Українська стратегія Гройсмана" витратила 117 мільйонів гривень, але не отримувала ресурсів у рамках державного фінансування. Серед рейтингових політичних партій на початку дослідження була партія "УДАР". Вона витратила за 5 років 3 мільйони гривень.

На що витрачають партії

За словами Кошеля, 40% грошей партії витрачають на пряму рекламу. Найвищі показники витрат на рекламу у партії "Наші". У звіті за 2018 рік вона вказала 10,2 мільйона гривень. З цієї суми 10,1 мільйона гривень витратили на білборди.

Читайте також "Ми продажні тварі": ОПЗЖ привела на мітинг під Раду іноземців – курйозне відео

Витрати на пропагандистську діяльність має партія "ОПЗЖ". Це більше ніж 80 мільйонів гривень. Кошель розповів, що партія у 2019 році вказала 32,3 мільйона гривень. З них за 19,9 мільйона профінансували пропагандистську діяльність. Лише на рекламу на телебаченні витратили 13,4 мільйона гривень.

Політичні партії в Україні: останні новини

  • За інформацією КВУ, в Україні за 2020 рік офіційно зареєстрували 16 політичних партій. За останні 4 роки це найбільша кількість нових політичних сил.
  • Раніше, у 2019 році, зареєстрували лише 3 нові партії: "Демократична сокира", "Партія чернівчан", "Блок Володимира Сальдо".
  • Особливістю 2020 року стала поява регіональних політсил.
  • Загалом в Україні, станом на 1 січня 2021 року, є 365 політичних партій. Хоч це один з найвищих показників у Європі, але більшість політсил мають ознаки фіктивності.