Як пише інтернет-газета "Бумага", найскладнішим виявилося переправити вантажі в Хакасію: поїздом гуманітарну допомогу готові відправити тільки за гроші, а МНС не може виділити автомобіль, тому що всі вони на Донбасі.
Другий тиждень в Хакасії йдуть масштабні пожежі: вогонь охопив майже 40 населених пунктів, за офіційними даними, у вогні загинуло 30 осіб, доля ще двох невідома, близько 5 тисяч людей залишилися без житла. До співробітників МНС вже приєдналися військові та добровольці з числа місцевих жителів. По всій країні волонтери почали збирати гроші і гуманітарну допомогу. Активісти швидко організували збір речей та меблів — городяни охоче несли одяг, ліки та господарські товари. Однак волонтери відразу зіткнулися з проблемою: як доставити гуманітарну допомогу в постраждалий регіон.
Ми розуміли, що 5000 кілометрів між Петербургом і Хакасією стануть проблемою, але наша підтримка не повинна була спіткнутися об це. Ми зв'язалися з сім'ями постраждалих та місцевими волонтерами, склали список необхідних речей і адрес погорільців, за якими речі будуть розвезені. Почали вирішувати проблему з доставкою,
— розповів Анатолій Богусловскій, координатор збору гуманітарної допомоги у Петербурзі.
У четвер диспетчер МНС повідомив волонтерам, що потрібно передзвонити в робочі години і машину, швидше за все, знайдуть. Проте наступного дня, за словами координатора "Весни", їх довго перенаправляли з однієї телефонної лінії на іншу: то до чергового, то у відділ матеріально-технічного забезпечення, то в управління цивільного захисту.
У підсумку з представником МНС все ж вдалося зв'язатися. Координаторам "Весни" пояснили, що швидка реакція — це добре, але узгодження потребують часу. Літаки МНС літають лише з Москви, щоб потрапити на борт, волонтери повинні відправити офіційний лист з перерахуванням всіх зібраних речей. Поки вирішуються бюрократичні питання, вантаж запропонували залишити на складі. Автомобільна доставка теж виявилася неможливою, оскільки "зараз всі машини на Донбасі".
Що стосується відправки допомоги залізничним транспортом, то з'ясувалося, що всі вагони в країні викуплені п'ятьма комерційними компаніями. Благодійників серед них швидко знайти не вдалося, і залишився тільки варіант комерційної відправки вантажу.
Нагадаємо, Російська Федерація направила ще один "гумковой" на окуповані території Донбасу 13 квітня.