Із чого все почалось

29 грудня Господарський суд Київської області розпочав справу про банкрутство "Аеросвіту", а у перший тиждень нового року рейси одного з найбільших авіаперевізників були заблоковані.

Щодня у нас скасовувалось від 10 до 40-ка рейсів. Середня кількість пасажирів на різних літаках - від 100 до 200 місць. Звісно, що багато пасажирів і з України, і з-за кордону, вчасно не дісталися до місць призначення, - прес-секретар аеропорту "Бориспіль" Оксана Ожигова.

У перший тиждень січня аерокомпанія скасувала близько 20 раніше проданих рейсів. Люди застрягли у найбільших аеропортах світу.

У столичному "Борисполі" люди ночували на стільцях, а тих, хто застряг надовго, авіакомпанія годувала... один раз на добу. Удачею пасажири вважали затримку рейсу у декілька годин.

Не компенсували збитки потерпілим

Рейс на Тель-Авів люди чекали 2 дні. Авіаперевізник не запропонував ані інших маршрутів, ані готелю навіть вагітним.

У в'єтнамському аеропорту - Хо Ши Мін - люди чекали на виліт добу.

Їм пояснили, що літак авіакомпанії арештували за борги. Люди були ладні самі сплатити кошти, аби скоріш повернутися додому.

"Збанкрутіли" через ЗМІ

Вчасно не злітали у небо літаки через призупинку обслуговування в деяких аеропортах. Втім, у "Аеросвіті" від боргів відхрещувались і нарікали на ЗМІ.

8 січня, авіакомпанія “Аеросвіт” була змушена скасувати низку рейсів через призупинення обслуговування в деяких аеропортах, зокрема у Варшаві, Стокгольмі, Копенгагені, Тель-Авіві. Рішення аеропортів і хендлінгових компаній було спровоковане спотвореною інформацією в ряді інтернет-видань про нібито визнання "АероСвіту" банкрутом. Контрагенти, згідно їх запитів, побоювалися припинення українським перевізником оперування та розрахунків за надане обслуговування, - офіційна заява "Аеросвіту".

Не визнають "наших"

Ще не не банкрот, але нині з "Аеросвітом" відмовляються працювати провідні міжнародні авіаструктури. Від спільних польотів відмовились турецькі авіалінії, російський "Аерофлот" перестав продавати квитки на спільні рейси.

Після заяв "Аеросвіту" на адресу Міжнародної асоціації повітряного транспорту про невчасне перерахування коштів за реалізовані квитки, остання відмовилась працювати з авіакомпанією.

"Те, що пасажири "Аеросвіту" стали заручниками цієї нездорової ситуації, абсолютно неприйнятно. Треба втручатися. Найперше, всіх пасажирів, заблокованих за кордоном, якнайшвидше треба повернути на Батьківщину і добитися компенсації всім, хто постраждав від затримок і скасування рейсів", - прокоментував прем’єр-міністр України Микола Азаров.

Нарешті вибачились

За тиждень збоїв і після критики з усіх боків "Аеросвіт" вибачився перед своїми пасажирами.

Авіаперевізник пообіцяв забезпечити доставку власними рейсами або рейсами партнерів. Компенсація незручностей на практиці - лише часткова.

Наразі "Аеросвіт" скоротив кількість своїх напрямків і ввів короткочасний графік польотів.

Незайняті середньомагістральні рейси взявся виконувати другий великий авіаперевізник - Міжнародні авіалінії Україїни.

І що ж далі?..

Доленосне для "Аеросвіту" судове засідання призначене на 23 січня.

І тут суд може припинити процедуру банкрутства або встановити неплатоспроможність компанії.

Про пасажирів цим часом має подумати антикризовий штаб.

Його утворили із введенням тимчасового розкладу, аби забезпечити виконання рейсів та обслуговування пасажирів.