Першими побачити нові тренди 2012 року мали змогу журналісти - перші дні виставкові зали окупували представники преси. Під спалахи фотокамер міністр транспорту США оголосив - часи кризи минули і зараз у американської автоіндустрії є всі шанси потіснити конкурентів та відновити втрачені позиції.
“Ось факти - сьогодні “General Motors, Chrysler та Ford вперше з 2004 року отримують прибуток. Сьогодні кожен з них завойовує нові долі ринку, і вони створюють нові робочі місця так швидко, як ніколи в історії”, - каже міністр транспорту США Рей Лахуд.
Та у Детройті-2012 нагороду "автомобіль року у класі легкових авто" здобули корейці - найкращим визнали їхню Hyundai Elantra. Вона перемогла своїх найближчих конкурентів - новий Ford Focus та Volkswagen Passat. Особлива перевага нової Elantra - її економічність, 7 літрів на 100 кілометрів. Орієнтовна вартість у США - близько 15,5 тисяч доларів.
Серед позашляховиків нагороду здобув Range Rover Evoque
У класі позашляховиків переможцем став англійський Range Rover Evoque. Він випередив BMW X3 та Honda CR-V. За традицією, найкращі авто детройтського автосалону обирали 50 найавторитетніших журналістів у галузі. Відтак, ці авто практично гарантовано стануть топ-продажами американських авторинків. Але і інші моделі мають непогані шанси на успіх. Серед них - наступник Aveo - Chevrolet Sonic. А ще - лінійка масл-карів від GM - концепти Code 130R і Tru 140S. Як переконують виробники, ці авто - втілення американської мрії для молоді.
“Цього року у нас є Сонік, він безумовно буде добре продаватися у сегменті субкомпактних авто . Більше того, ми намагаємося охопити якомога більше сегментів ринку, в минулому, можливо, ми не так гарно спрацювали. Але зараз у нас все повинно вийти бездоганно”, - каже керівник маркетингового відділу General Motors Джоел Еванік.
Старше ж покоління традиційно віддає перевагу надійним та потужним авто. Цього року очолити цю категорії може Continental GT від Bentley.
“Новий Continental GT з V-подібною "вісімкою" працює на пів потужності, тобто на чотирьох циліндрах. Якщо ж водій втисне педаль газу і увімкне усі вісім циліндрів, у його розпорядженні опиняться 500 коней загнаних у це авто”, - каже генеральний директор Bentley Motors Вольфганг Дюргаймер.
Електрокари повільно, але впевнено, завойовують ринок
Не забувають виробники і про екологію. Але експерти нарікають - перехід на електродвигуни та екологічно чисті авто - триває, але не такими швидкими темпами, як хотілося.
“Перехід від стандартного двигуна до електричного - довгий та повільний процес. Приміром, “Ніссан Ліф” продався у кількості 9,5 тисяч екземплярів, “Шеві волт” - десь 7700. Не зовсім добре, але ж це нова технологія, і для того, аби користувач призвичаївся до неї, потрібен час, отож, нам всім ще вчитися і вчитися”, - каже аналітик Ребекка Лінланд.
Милуватися на новинки автопрому всі бажаючі зможуть до 22 січня. Вартість вхідного квитка - 12 доларів. Організатори автосалону очікують, що цього року подію відвідають близько 740 тисяч людей.