З обставин ДТП, яке і стало причиною смерті, відомо що їхав він вночі на шаленій швидкості на суперкарі "Ламборгіні" вартістю кількасот тисяч доларів.

“На столичній вулиці Академіка Заболотного, за словами свідків, Микола Лісін розігнав свій елітний спорткар щонайменше до двохсот кілометрів за годину. На шаленій швидкості нардеп влетів у щит з цінами на бензин. Від травм загинув на місці. Як не парадоксально, але для більшості українців саме подробиці смерті стануть чи не єдиною інформацією відомою про народного обранця”, - каже журналіст Ярослав Кречко.

З Миколою Лісіним прощалися як з державним діячем. На кілька хвилин до клубу Кабміну прибули навіть Президент з прем’єром. Однопартійці характеризують колегу як добру, відповідальну та щедру людину.

“Це була чудова людина, яка завжди дотримувалася слова, з якою було дуже легко спілкуватися і завжди усміхнена”, - каже лідер фракції Партії регіонів Олександр Єфремов.

“Колега, людина незвичайна. Я просто не уявляю, що в залі тепер його не буде”, - каже народний депутат України Тетяна Бахтєєва.

За 3,5 роки депутатства у Верховній Раді Лісіним зареєстровано один законопроект, декілька поправок та ще менше запитів. Колеги визнають, загиблий залишався перш за все бізнесменом. Його давнім партнером у нафтовому бізнесі був нинішній міністр екології Микола Злочевський. Втім однопартійці переконують, попри бізнес на першому місці, обранець завжди активно працював в округах.

“Він не був таким публічним політиком, але з усього видно, що людина він достойна. Він був справді таким дуже серйозним чоловіком”, - каже народний депутат України Ірина Горіна.

Трохи по іншому зустріли новину про загибель депутата прості виборці. Більшість з них дізналися про його існування лише завдяки обставинам смерті.

“А він щось особисто таке зробив для України, що варто того - шкодувати? У нас тисячі людей помирають”, - каже киянка Марія.

“Чи шкода нам ще якихось швидкоїздущих чи високолітаючих депутатів - я б не сказав - сім’ю можливо шкода, а його чого шкодувати?”, - каже киянин Ігор.

Не добирали м’яких слів про загиблого користувачі Інтернету. У коментарях, до цієї новини - майже жодного слова співчуття. Набір емоцій - від неприхованого задоволення до жалю, шкода мовляв, що не було з ним у машині ще когось з колег-депутатів.

Політики такою реакцією людей обурились, бо якось не по-людськи. А от для експертів вона сюрпризом не стала. Кажуть, це не означає, що люди не співчувають дружині та чотирьом дітям, які залишилися без батька. Справа не в конкретному депутаті, а у ставленні людей до влади взагалі. Тож і конкретно депутат Лісін міг бути гідною людиною, але в очах народу він - представник ворожого табору.

“Надкоштовні автомобілі, надвеликі швидкості, які дозволяють собі представники влади однієї з найбідніших країн Європи - саме вони дратують людей і викликають отакі настрої”, - каже заступник директора Інституту соціології НАНУ Євген Головаха.

“Сьогодні існує чітка сепаратизація - є феодали, до яких відносяться народні депутати, представники керівних органів і так далі, а є люди, які відчувають себе відірваними, незадоволеними, абсолютно незахищеними і тому вони сприймають верхушку, правлячу еліту як загарбників”, - каже політолог Юрій Романюк.

Причиною всьому - безпорадність громадянина в Україні. Який не може вирішити найдрібніших своїх проблем, якщо не наділений владою. А Інтернет, за словами психологів, наразі залишається чи не єдиною можливістю, виплеснути накопичену злобу.

“Є зараз канал, Інтернет, де можна написати і якимось чином зняти стрес, зняти оцю напругу, зняти відчуття агресії, гніву, але прийде час, приходить момент, коли такий канал як Інтернет вже не буде задовольняти людей”, - каже психолог Володимир Банцер.

Терпець в українців може увірватися - прогнозують експерти. Але у влади є і час, і можливість попередити соціальний вибух. Питання лише чи захоче вона ними скористатися.