Про це повідомляє російське видання "Взгляд", яке опитало кількох фахівців з авіації.
Читайте також: Російські слідчі сповістили деталі катастрофи Ан-148
"Очевидці кажуть, що літак горів у повітрі. Але якщо Ан-148 падав з великою швидкістю, то, звичайно, якийсь із двигунів міг бути на злітному режимі для того, щоб вивести літак. Потім почався помпаж, який супроводжується ударами і викидом полум'я, а з землі здається, що він горить. Коли розшифрують носії інформації, буде зрозуміло, яка швидкість була, як кермо діяло, що відбувалося в кабіні, чи був помпаж двигунів", – зазначив заслужений пілот Росії, колишній льотний директор "Внуковских авіаліній" Юрій Ситник.
За його словами, літак може розлетітися в повітрі від: перше – удару ракетою, друге – зіткнення з літальним апаратом, третє – детонації вибухового пристрою.
"Але ракети не злітали, повітряні судна та літальні апарати диспетчерами не фіксувалися, вибуху не було. Якщо підтверджується, що він спочатку втратив висоту, а потім набирав її, то який літак зможе набирати висоту після вибуху? Отже, залишається підхоплення літака на великій швидкості", – додав експерт.
Як пояснює Ситник, диспетчер зазвичай задає ешелон, відтак екіпаж мусить набирати висоту, але, на його переконання, пілоти Ан-148 проґавили це та чомусь пішли вниз, але їм треба було вискочити вгору.
Якщо робити це в зоні турбулентності, дуже легко перескочити допустимий кут атаки. Далі відбувається те, що, власне, і називається підхопленням літака: ось його підхопило, а далі – бух, і вниз. Якщо, припустимо, літак втратив висоту через турбулентність або не спрацював автопілот, або ще щось сталося – екіпаж екстрено схопився за штурвал, почав виводити літак, тим самим збільшивши і кут тангажу, і кут атаки. У підсумку літак перевертається вздовж поздовжньої осі, починається зниження. Причім зниження таке, що керма вже не вистачає вивести його. Далі все більше і більше розвивається швидкість, а на такій швидкості від літака просто відлітають шматки,
– підкреслює заслужений пілот Росії.
Керівник одного із авіаційних порталів Роман Гусаров своєю чергою вважає, що не було відмови двигуна.
Читайте також: Оприлюднено перші версії катастрофи літака Ан-148 у Підмосков'ї
"Якщо у літака відмовляє двигун, він не починає пікірувати вниз. Він продовжує політ, поготів якщо другий двигун працює. Літак може виконати посадку і на одному двигуні. У будь-якому разі, пілоти б вже точно встигли повідомити на землю, що у них відмовили двигуни", – каже він.
Також не погоджується експерт із тим, що екіпажу могли перешкодити погодні умови.
"Судячи з наявних даних, літак впав вниз стрімко, каменем. Пілоти не встигли повідомити про подію, отже, ситуація розвивалася за лічені секунди, а пілоти в таких випадках насамперед є зайнятими порятунком повітряного судна", – розповів Гусаров.
На думку колишнього пілота цивільної авіації Олега Башмакова, ця катастрофа є пов'язаною або безпосередньо з самою машиною, або із зовнішнім впливом на машину.
"Надійна машина, одна із нових моделей. Екіпаж мовчав до загибелі. І диспетчер мовчав, який спостерігав траєкторію повітряного судна. Отже, все йшло штатно, а потім різко ситуація вийшла з-під контролю. Тобто відбувся якийсь фактор несподіванки", – переконує він.
Як спеціаліст зауважив з посиланням на дані з інтернету, відбувалася значна зміна швидкості в Ан-148.
Але якщо машина знижується, то йде і набір швидкості найприродніше, а якщо машина набирає висоту, то йде падіння швидкості. А тут була нелогічна зміна параметрів – на 300 метрів висота втрачається і на 80 кілометрів за годину швидкість падає, великі відхилення. Швидкість витримується зазвичай плюс-мінус п'ять. Вручну, буває, можна втратити, але не так же. Це, вибачте, екіпаж спати повинен, щоб не помітити таку зміну швидкості,
– зазначає Башмаков.
Читайте також: Найімовірніші причини падіння російського Ан-148: обледеніння, несправність, але не теракт
Відтак, льотчик робить висновок, що таке сталося через закупорку в системі повного та статичного тиску.
"В цьому випадку під час зміни висоти швидкість за приладами буде падати. Обледеніння, могла статика замерзнути, але це короткочасно. А потім відігрілися, припустимо, відбулося зростання. Тобто за фактом машина продовжувала набір висоти. Можливо, це було пов'язано з відмовою приймача повітряного тиску, але це не повинно було привести до такого результату. Те, що пов'язано із зовнішнім впливом, – більш логічна версія", – констатує він.
Нагадаємо, 11 лютого літак Ан-148, що виконував рейс з Москви в Орськ, розбився в Підмосков'ї, За попередніми даними, на борту було 65 пасажирів і 6 членів екіпажу. Рятувальники, які прибули на місце катастрофи, виявили рештки кількох тіл. Повідомляється, що ніхто з тих, хто перебував на борту, не вижив.