На латання доріг взяли понад мільярд гривень. Але і цього замало. Адже українські дороги потребують капітального ремонту.
На Дніпропетровщині, наприклад, уперше за 10 років знайшли гроші на капітальний ремонт. На це до кінця року дають майже 400 мільйонів гривень. Але цих грошей вистачить лише на 88 кілометрів капітального асфальту. Тому поки – латають ями.
Дороги мають латати на кошти від акцизів. Дійсно акциз на пальне цього року зріс на 13% і становить у кінцевому продажу 42 євроценти за літр бензину. Якщо помножити це на кількість авто в Україні, сума вражає.
Від акцизу щороку отримують близько 40 млрд грн. Це дуже потужна сума, яка вдвічі більша від того що декларується на цей рік. Враховуючи і бюджет, і співпрацю з міжнародними фінансовими інститутами, але Міністерство фінансів вважає, що ці гроші краще пустити на інші цілі бюджету,
– розповів експерт з питань транспорту Сергій Вовк.
У 2016 уряд хоче витратити на дороги 19 млрд грн, і навіть з таким кошторисом – це рекорд.
Та насправді реальних бюджетних грошей у цій цифрі – трохи більше 6 мільярдів. Решту хочуть залучити. Закордонні партнери зацікавлені.
"Нам часто дорікають журналісти, що європейські інституції дають гроші на дороги бо їх представники ними їздять, і це так. Наш портфель – близько 4 мільярдів євро, і з них 400 мільйонів ми плануємо спрямувати на інфраструктурні проекти", – розповів представник Європейського інвестиційного банку в Україні Гуідо Прудхом.
Насамперед для європейців важлива безпека на дорозі. Тому наші європейські партнери вітають ініціативу створити Дорожній фонд. До нього з різних джерел, зокрема і донорських, збиратимуть гроші на ремонт українських доріг. А їх потрібно немало – за найскромнішими підрахунками десь 60 мільярдів гривень. Фонд має з’явитися вже восени.
Автор: Вікторія Лісецька