У дослідженні, опублікованому в Journal of Hospitality Marketing & Management, взяли участь 1000 респондентів, яким представили описи продуктів. Результати виявилися однозначними: продукти, які рекламуються як такі, що використовують штучний інтелект, незмінно мають меншу популярність серед споживачів.
Читайте на сайті Не чекайте Apple Intelligence разом із новими iPhone у вересні: що задумала компанія
Провідний автор дослідження Месут Чічек (Mesut Cicek), клінічний доцент кафедри маркетингу Університету штату Вашингтон, пояснив цей феномен:
Коли згадується ШІ, це, як правило, знижує емоційну довіру, що, своєю чергою, зменшує наміри зробити покупку. Ми виявили, що емоційна довіра відіграє вирішальну роль у тому, як споживачі сприймають продукти зі штучним інтелектом.
В одному з експериментів учасники були менш схильні купувати смарт-телевізори, коли в їхньому описі згадувався "штучний інтелект". І навпаки, окрема група була більш схильна купувати той самий телевізор, коли термін "штучний інтелект" був відсутній.
Цей ефект був ще більш вираженим для покупок з високим ступенем ризику, таких як дорога електроніка або медичні прилади, де споживачі були дуже обережними щодо потенційних грошових втрат або ризиків для безпеки.
Дивіться також OpenAI представила власну пошукову систему на основі ШІ та нову версію ChatGPT
Як показує дослідження, ключ до завоювання довіри споживачів і збільшення продажів може полягати у наголошуванні на відчутних перевагах та особливостях, а не у тому, щоб покладатися на привабливість штучного інтелекту.