Техогляд тепер не проходитимуть приватні некомерційні авто, мотоцикли та мопеди. Решті транспорту процедуру залишили, втім у зміненому варіанті. В останній робочий день тижня закон був підписаний Президентом.

“Що було раніше? Треба було раз на два роки, якщо йдеться про приватний транспорт, треба було прийти, вистояти в черзі, дехто навіть давав хабарі при цьому, і отримати оцей папірець, який раніше вішали на скло. Цей папірець не віддзеркалював реальну ситуацію, пов'язану з технічним станом автомобіля протягом всього періоду”, - каже представник Президента у ВР Юрій Мірошниченко.

“Ця картка на лобовому склі - талон техогляду, швидше за все, зникне зі свого звичного місця. Завдяки народним депутатам, які визнали процедуру проходження ТО формальністю, цей так званий “атавізм” можна викинути у смітник або залишити на пам'ять”, - сказала журналіст Ганна Іваненко.

Коли до скасування техогляду депутати зробили лише перший крок, схваливши законопроект у першому читанні, більшість автовласників сумнівалися у тому, що справу буде доведено до кінця. Втім нині, радіють.

“Кожен водій, який себе поважає, сам дивиться за своїм транспортним засобом. А талон техогляду на склі - це формальність”, - вважає автовласник Олександр.

“Цілком нормально буде і без техогляду, який існував просто на папірчику, а не насправді. Він нічого не приносив”, - сказав автовласник Дмитро.

“Легше стало. Менше “возні”, менше проблем з ДАІ”, - каже автовласник Валерій.

Начебто зрадів і міністр внутрішніх справ Анатолій Могильов. Та не забув підрахувати збитки ДАІ від скасування техогляду - близько півмільярда гривень на рік.

“Задоволені, як і всі громадяни України. Для МВС змінилось те, що МВС втратило свої кошти, які отримувало від цього. Але громадяни України, всім громадянам України не потрібно проходити техогляд на своєму власному транспорті”, - сказав міністр внутрішніх справ України Анатолій Могильов.

В тому, що ДАІ втратить певні кошти засумнівалися деякі народні депутати - кошти таки не оминуть чиновників, проте, не втраплять до бюджету.

“Якщо буде прописано таким чином, що список СТО затверджує Департамент ДАІ України, ДАІ нікуди не піде. Просто з них всі гроші підуть на підприємців, а частина буде знову повертатися там, де вона була, але тут службові особи будуть ні при чому”, - каже народний депутат, “БЮТ-Батьківщина” Сергій Міщенко.

Скасування техогляду - справа добра, говорить депутат-"нунсівець" Анатолій Гриценко. Він і сам кілька років поспіль намагався боротися із "корумпованим ТО". Однак, каже, тоді жоден депутат-“регіонал” не голосував за його документ. Тепер Гриценко не підтримав їхній.

“Чому не голосував? Тому що Янукович у цей закон, окрім скасування техогляду, включив цілий перелік - 11 підстав, які дають право офіцерам ДАІ зупиняти будь-кого у будь-який момент на дорозі. Наприклад: "Сержант Петренко. Зранку не снідав". І складає свій план перевірки водійських посвідчень. І згідно такого закону, отримую це право зупиняти будь-кого”, - каже народний депутат Анатолій Гриценко.

Скасування техогляду - це повна дурість, вважають експерти. Тепер дороги України наповняться автомобільним мотлохом. Бо сподіватися, що водії свідомо доглядатимуть власне авто - марна справа. Та й корупцію таким чином не здолати.

“Логіка чудова. Якщо там корупція, так давайте не боротися з корупцією, а давайте скасуємо щось. От водогін. Якщо там за хабар отримують погодження санепідемстанції - давайте не перевіряти воду тоді. Ну і так далі. Аналогій можна проводити багато”, - вважає директор аналітично-дослідного центру "Інститут міста" Олександр Сергієнко.

“Є важливі агрегати, які навіть за умов їх скасуваннях, все одно треба перевіряти. При всьому тому, що цю функцію анульовано, залишається розраховувати на те, що люди самі будуть приходити і перевіряти. Але практика показує - такого немає. Таксі дійсно будуть змушені проходити, а от приватники... Не тільки таксі, на дорогах є ще і приватники, які - "скасували і Слава Богу. І не будемо нічого робити”, - каже директор приватної СТО Сергій Айріян.

Новий закон приніс деякі незручності страховим компаніям. Зокрема, у стосунках з власниками комерційного транспорту. Таким вони не зможуть надавати автоцивілку без документу про технічну справність авто. Тож, агентам доведеться перевіряти автівки по базі, а у компаній, що працюють в сільській місцевості, не завжди є навіть Інтернет.

“Бази даних будуть формувати різні міністерства та відомства. І за постановою Кабміну, буде сформована централізована база даних, яка буде передбачати весь перелік таких автомобілів, які підлягають обов'язковому технічному нагляду. Безперечно, доступ до такої бази даних повинні будуть мати страхові компанії”, - каже президент Ліги страхових організацій Наталія Гудима.